نیاز به همکاری بیشتر اتاق مشترک ایران و عمان

رازقی گفت: در حوزه خدمات فنی مهندسی و حضور شرکت های استان فارس در حوزه فعالیت های عمرانی و معدنی در کشور عمان نیازمند همکاری بیشتر اتاق مشترک ایران و عمان هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمال رازقی» در نخستین جلسه وبینار میز توسعه روابط تجاری عمان جلسه با اشاره به راه اندازی میز توسعه روابط تجاری استان فارس با عمان گفت: نزدیکی جغرافیایی استان فارس و کشور عمان یکی ازمزیت ها برای گسترش مراودات تجاری بازرگانان ماست و این در حالی است که مردم کشور عمان از دیرباز در قالب گردشگری سلامت و دریافت خدمات درمانی بسیار به استان فارس سفر می کرده اند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: همچنین وجود خط هوایی «مسقط– شیراز» از دیگر مزیت های اقتصادی فارس برای توسعه مبادلات تجاری با این کشور است.

وی اضافه کرد: تا کنون عمده صادرات استان فارس به کشور عمان در حوزه میوه و تره بار بوده است اما مزیت های دیگری از جمله گردشگری و توریست سلامت، خشکبار و خدمات فنی و مهندسی وجود دارد که هر یک از این بخش ها باید با نگاه تخصصی اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

رازقی تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی نیاز است این میز در گام نخست موانع تجارت بازرگانان استان فارس و عمان احصا و در جهت رفع آنها راهکار ارائه شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: استان فارس در بخش خدمات فنی مهندسی پتانسیل های و شرکت های خوبی دارد که در حوزه خدمات فنی مهندسی و حضور شرکت های استان فارس در حوزه فعالیت های عمرانی و معدنی در کشور عمان نیازمند همکاری بیشتر اتاق مشترک ایران و عمان هستیم.

وی تصریح کرد: سالهاست که صادرکنندگان و بازرگانان استان فارس در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عمان حضور دارند که از اهداف راه اندازی این میز در اتاق بازرگانی فارس، رفع موانع تجارت استان و ارائه خدمات مناسب به تجار استان فارس در عمان است.

رازقی افزود: کشور عمان با 21 کشور دنیا، تفاهم نامه منع تعرفه ورودی و خروجی دارد که ما می توانیم با برنامه ریزی از این ظرفیت عمان به عنوان یک مرکز صادراتی برای استان استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: ارائه راهکارهای عملی برای حضور پایدار بازرگانان و تجار استان فارس در بازار عمان باید از اولویت های میز عمان در اتاق بازرگانی فارس باشد.

کد خبر 978235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha