توجه خانواده ها به سمت آموزش های مهارتی است

امید گفت: توجه خانواده ها و دانشجویان در آموزش عالی به سمت فراگیری آموزش های مهارتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمد حسین امید» (9 مهر) در مراسم اختتامیه اولین المپیاد مهارتی دانشجویان علمی و کاربردی در اراک با اشاره به فعالیت های دانشگاه علمی و کاربری گفت: آموزش های علمی و مهاریتی که منجر به ایجاد اشتغال شود بیشتر مورد توجه خانواده ها و دانشجویان است به همین دلیل در سال های اخیر شاهد گرایش هر چه بیشتر دانشجویان به سمت آموزش های مهارتی هستیم.

 

رئیس دانشگاه جامع عملی و کاربردی کشور با بیان اینکه دوره‌های مهارتی این دانشگاه براساس محیط کار است، افزود: مراکز آموزش عالی نظری نمی‌توانند برگزار کننده این دوره‌های مهارتی باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۹۵ هزار نفر امسال برای تحصیل در واحدهای مختلف دانشگاه جامع علمی کاربردی ثبت نام کرده‌اند، ادامه داد: این تعداد متقاضی در سه سال گذشته کم سابقه بوده و نشان دهنده گرایش هر چه بیشتر مردم به آموزش‌های مهارتی است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه جمعیت دانشجوی کشور با کاهش یک و نیم میلیون نفری روبرو بوده است، ادامه داد: با این وجود تعداد دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته  است.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور با تاکید بر اینکه اشتغال از اهمیت ویژه ای برای فارغ التحصیلان برخوردار است، گفت: تحقیقات نشان می دهد که ۷۵ درصد از دانش آموختگان دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی موفق به داشتن شغل می‌شوند و ۴۰ درصد اشتغال‌ها مرتبط با رشته تحصیلی آنان است.

 

امید در ادامه با بیان اینکه تعداد مراکز رشد و نوآوری دانشگاه جامع علمی کاربردی به ۱۸۰ مورد رسیده است، افزود: این مراکز در سه سال اخیر افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و از ۱۰ مورد در سال ۹۴ به ۱۸۰ مرکز در سال جاری رسیده است و در تلاش هستیم تا در دانشگاه جامع علمی کاربردی با ارتقای بخشی از آموزش‌ها، به رشد و نوآوری و تبدیل ایده به محصول کمک شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به مراکز علمی و کاربردی در استان مرکزی و همچنین صنعتی بودن این استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در سه مرکز صنعتی این استان ظرفیت تحصیل سه هزار دانشجو وجود دارد.

 

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی کشور با بیان اینکه در حال حاضر در این مراکز صنعتی یک هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: در این خصوص باید چاره اندیشی شود و در صورت نیاز از مشوق‌های خاص در این راستا استفاده شود.

 

در این مراسم که به صورت مجازی با حضور ۷۰۰ نفر از ۳۱ استان کشور برگزار شد، از ۱۰ برگزیده اولین المپیاد مهارتی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی کشور تجلیل شد.

کد خبر 978271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha