آغاز عملیات عمرانی صحن آستان مقدس امامزاده حسین (ع) در دهه فجر

فرخزاد گفت: امیدواریم با زمان بندی و تدابیر پیش بینی شده در دهه فجر امسال کلنگ عملیات عمرانی رواق ها و صحن آستان مقدس امامزاده حسین (ع) به زمین زده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علی فرخزاد» شب گذشته (9 مهر) در جمع خبرنگاران در خصوص طرح توسعه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین بیان کرد: در طرح توسعه آستان مقدس امامزاده حسین (ع)، سیاست کلی بر این است املاکی که می خواهد تملک شود باید با رضایت مالکان باشد.

 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به قداستی که آستان مقدس امامزاده حسین (ع) دارد و بُعد فرهنگی و مذهبی که وجود دارد، سیاست کلی بر این است از طریق کسب رضایت مالکان اقدام به تملک کنیم.

 

وی اضافه کرد: البته قانون اجازه داده از طریق ماده 9 اقدام قانونی برای تملک داشته باشیم که این امر آخرین راه حل برای تملک پیش بینی شده است و از طرفی با توجه به اهمیت موضوع مقرر شد ما هر هفته چهارشنبه ها جلسه ای را در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) با حضور دادستان قزوین، اداره کل اوقاف، راه و شهرسازی، شهرداری و میراث فرهنگی داشته باشیم و موضوعات را رصد کنیم.

 

فرخزاد اعلام کرد: یکی از اولویت های اصلی در این پروژه بحث تملک است که 72 پلاک در این طرح قرار گرفته است و همچنین مقرر شد طراحی فاز 2 نقشه های صحن و رواق ها را داشته باشیم و امیدواریم با زمان بندی و تدابیر پیش بینی شده در دهه فجر امسال کلنگ رواق ها و صحن به زمین زده شود.

 

وی تصریح کرد: از روحانیت مساجد و معتمدان محل هم برای اعتماد سازی و مذاکره با مالکان کمک خواستیم تا جلساتی را داشته باشند و سعی کردیم طوری تملکات انجام شود مالکان با دریافت وجوه، یک پلاک مشابه در همین منطقه تملک کنند.

 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین خاطر نشان کر د: راهکارهای دیگری هم دیده شده که این افراد در پروژه اقدام ملی مسکن در اولویت باشند و از طرفی هم قطعه زمینی از سوی اداره کل اوقاف و راه و شهرسازی پیش بینی شده که در صورت تمایل مالکان، خانه هایی برای این افراد در محله مجاور ساخته شود.

کد خبر 978331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha