۴۳۳ کانون فرهنگی هنری در مساجد روستاهای کردستان فعالیت دارند

کامل گلباغی گفت: در حال حاضر ۴۳۳ کانون فرهنگی هنری در مساجد روستاهای استان کردستان فعالیت دارند.

کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان اظهار کرد: در حال حاضر 600 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهر و روستای استان فعالیت دارند که از این تعداد 433 کانون در سطح روستاها فعال هستند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روستایی مربوط به  شهرستان سنندج است، افزود: شهرستان سنندج هم‌اکنون دارای 83 تعداد کانون فرهنگی هنری روستایی است.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در روستاهای استان می‌توانیم شاهد توسعه جشنواره‌های مختلف در مناطق مرزی استان باشیم.

 

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری ظرفیت ارزشمندی برای توسعه مبانی اسلامی و ارتقای سطح فرهنگی به شمار می‌روند و نیاز است از ظرفیت این کانون‌ها بی از پیش استفاده شود.

 

 

 

گلباغی اعلام کرد: با راه‌اندازی سامانه بچه‌های مساجد ارزیابی فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از طریق این سامانه انجام می‌گیرد که گام ارزشمندی برای رصد فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی است.

 

 

وی در پایان مساجد استان را ظرفیت موثری برای رشد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خواند و گفت: با ایجاد کانون‌های فرهنگی در سطح مساجد می‌توانیم شاهد مشارکت بیشتر جوانان و نوجوانان از ظرفیت و فضای مساجد باشیم.

 

کد خبر 978381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha