گامی برای تامین رفاه سالمندان در شیراز با صدور کارت منزلت سالمندی

با آغاز صدور و ارائه کارت منزلت سالمندان در شیراز فرصت مطلوبی برای بیش از ۱۸۳ هزار سالمند برای استفاده از خدمات مختلف فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی نقی لقمانی»، روز گذشته (چهارشنبه ۹ مهر) در مراسم رونمایی کارت منزلت سالمندان با اشاره به آغاز صدور صدور کارت منزلت سالمندان در شیراز گفت: از سالمندان به عنوان گنجینه های ارزشمند و دارای تجارب در حوزه های مختلف باید حمایت کنیم.

معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس افزود: بر این اساس، ارائه کارت منزلت به ۱۸۳ هزار سالمند در شیراز آغاز شده است که گام موثری از سوی شهرداری شیراز برای هماهنگی سایر دستگاه ها در انجام این کار به شمار می رود.

وی اضافه کرد: کارت سالمندی، شرایط بهتری برای استفاده سالمندان از خدمات رایگان و تخفیفی در مراکز فرهنگی، هنری، ورزشی، حمل و نقل و ... شهرداری و سازمان‌های وابسته فراهم می کند.

«عبدالرسول همتی» نیز با اشاره به افزایش جمعیت سالمندی گفت: در سال ۲۰۳۰ سالمندان، حدود ۲۵ درصد جامعه را تشکیل خواهند داد و رفع نیازهای آنها باید از اکنون مورد توجه و چاره اندیشی قرار بگیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز تعهداتی در قالب کارت منزلت سالمندی بر عهده گرفته است اما خدمات بیشتری نیز برای سالمندان در نظر دارد که کلینک سالمندان در شیراز نمونه آن است.

«سید عبدالرزاق موسوی»، نیز با تاکید بر توجه به رفع نیاز سالمندان گفت: حمایت از سالمندان در شیراز، مصداق انسان محوری است و ارتقای خدمات کارت منزلت سالمندان باید مورد توجه مدیران شهری قرار داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد: افراد بالای ۶۰ سال و ساکن شیراز می توانند با مراجعه به سایت http://Salmandshiraz.ir  برای دریافت کارت منزلت سالمندان اقدام به ثبت نام کنند.

کد خبر 978389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha