نزدیک به ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در کشور غیرمقاوم است

رضایی گفت: نزدیک به ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در کشور غیرمقاوم است و نیاز به مقاوم سازی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدرضا رضایی» ظهر امروز(پنجشنبه 10 مهر) در گفتگو با مردم روستای زلزله زده «ویرو» رامیان اظهار کرد: از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ارائه خدمات به مردم زلزله زده رامیان تشکر می کنم.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تلاش کردیم که در منطقه زلزله زده رامیان حضور پیدا کنیم و از نزدیک مشکلات مردم را پیگیری کنیم، بنیاد مسکن وعده داده تا پایان عملیات بازسازی در کنار مردم زلزله زده باشد و نسبت به بازسازی این واحدها اقدام کند.

 

رضایی با بیان اینکه استاندار گلستان نیز در حال تلاش است که به مناطق زلزله زده کمک شود، افزود: در کشوری که همه بلاها را تجربه می کنیم باید آمادگی کامل برای مقابله با زلزله و سیل را داشته باشیم.

 

وی بابیان اینکه نزدیک به 50 درصد واحدهای مسکونی روستایی در کشور غیرمقاوم است و نیاز به مقاوم سازی دارد، افزود: درست است سالانه 200 هزار واحد مسکونی ساخته می شود اما تعداد زیادی از واحدهای روستایی نیاز به بازسازی دارد.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن به دنبال این است که واحدهای مسکونی آسیب پذیر در این روستا مقاوم سازی شود و اگر مردم در این روستا همکاری داشته باشند بنیاد مسکن در کنار آنها است و با تسهیلات و کمک های بلاعوض نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام می کند.

 

رضایی افزود: از مناطق زلزله زده رامیان حمایت می کنیم تا مسیر دسترسی و یا سالن ورزشی و زیرساخت هایی که نیاز است در این منطقه ساخته شود.

 

وی گفت: از بنیاد مسکن برای حمایت از مردم محروم و خسارت دیده در حوادث تشکر می کنم و با توجه به فاصله زیاد مردم برای تأمین مصالح ساختمانی با مشکل رو به رو هستند که انتظار است مسئولان بنیاد مسکن به صورت متمرکز میله گرد، سیمان و مصالح ساختمانی را در اختیار مردم قرار دهند.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بنیاد مسکن باید به سرعت و کیفیت کار در منطقه زلزله زده توجه داشته باشند، متذکر شد: باید سرعت بازسازی در این منطقه افزایش پیدا کند تا به فصل سرما برخورد نکنیم.

کد خبر 978437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha