امروز مقاومت به معنای ایستادگی در جبهه اقتصاد و جهش تولید است

زارع با بیان اینکه ملت بزرگ ایران همواره از آرمان ها و ارزش های نظام حمایت می کنند گفت: امروز مقاومت به معنای ایستادگی در جبهه اقتصاد و جهش تولید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، «ارسلان زارع» امروز(پنج شنبه، ۱۰ مهر) در جلسه شورای اداری که با موضوع تودیع و معارفه فرماندار شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به دهم مهر روز جهانی سالمندان، گفت: دوره سالمندی دوره کمال انسانی و بلندای تکریم شخصیتی هر انسانی است و جوانان همواره باید از تجارب ارزنده سالمندان که چراغ راه آینده زندگی است، استفاده کنند.

 

استاندار گیلان با اشاره به پدیده تحریم و جنگ اقتصادی، افزود: دولت های استکباری به ویژه آمریکا تصور می‌کردند با شدت تحریم های ظالمانه علیه ملت جمهوری اسلامی، حتما نتیجه خواهند گرفت اما همگان دیدند به هیچ وجه نتوانستند ملت مقاوم ما را به تسلیم وا دارند و ملت بزرگ ایران از آرمان ها و ارزش های خود همیشه حمایت می کنند.

 

وی تاکید کرد: امروز مقاومت به معنای ایستادگی در جبهه اقتصاد و جهش تولید است.

 

زارع با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با نامگذاری امسال به نام جهش تولید و تاکید دولت دوازدهم بر ارائه برنامه عملیاتی برای تحقق شعار سال، تصریح کرد: در جهت حمایت از فعالان اقتصادی،  بانک های عامل پروژه های جهش تولید در همه شهرستان های استان تعریف شد و با وحدت، انسجام و همبستگی می توانیم از دل سختی ها، فرصت هایی در عرصه اقتصادی فراهم آوریم که زمینه ساز تولید، اشتغال و توسعه باشد.

 

استاندار گیلان ادامه داد: پشتیبانی از سرمایه گذاری از جمله موارد مهم مورد توجه است و معتقدم سرمایه گذاری آینده استان را تضمین می کند.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه لنگرود شهرستانی با پیشینه تاریخی، تمدن و فرهنگ، از ظرفیت غنی منابع انسانی برخوردار است، اظهار کرد: شاخص های ارزشمند حائز اهمیت همچون شهید املاکی و مفاخر و بزرگان شهرستان به عنوان مولفه مهم محسوب می شوند.

 

زارع در خصوص درگیری بیش از هفت‌ماهه استان و کشور با بیماری کرونا، افزود: آسیب های ویروس منحوس کرونا به شهرستان هایی که دارای ظرفیت گردشگری هستند به مراتب بیشتر است اما این آسیب مانا نیست و یقین داریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مشارکت آحاد مردم، این بیماری همه گیر سپری می شود و در آینده از ظرفیت گردشگری شهرستان در بعد اشتغال و ارتقای درآمدهای مردم بیشتر استفاده می‌شود.

 

وی ادامه داد: شهرستان لنگرود در دو محصول راهبردی برنج و چای و همچنین نوغان از ظرفیت های خوبی برخوردار است و تولید امروز کمتر از ۱۰ درصد گذشته هاست و در استان نیز یکی از پروژه های مهم مورد پیگیری احیای صنعت ابریشم است.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه رویکرد حمایتی دولت از بخش کشاورزی و محصولات آن در شهرستان استمرار خواهد داشت افزود: این نگاه در سطح ملی هم وجود دارد و تنظیم قیمت برنج باید به گونه ای باشد که امیدواری تولید کنندگان را بیشتر کند.

 

وی تولید محصولات باغی را یکی دیگر از ظرفیت های سرمایه گذاری در شهرستان دانست و خاطر نشان کرد:همت جهت ایجاد صنایع تبدیلی با کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری، تسهیلات بانکی کم بهره برای صنایع تبدیلی وجود دارد و در اقتصاد این موضوع مهم است که خام فروشی با قیمت حداقلی باشد.

 

ضرورت توجه به ساماندهی رودخانه ها از دیگر موضوعات مورد توجه استاندار بود که بر برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه ها و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص تاکید کرد.

 


استاندار گیلان در پایان ضمن تاکید بر نظارت و برخورد بدون اغماض با تغییر کاربری اراضی و توجه و نظارت مستمر در این زمینه، گفت: مسئولان باید در راستای جلوگیری از تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز مجدانه تلاش کنند.

 

وی مردم داری و تکریم مردم را اولویت مهم مدیران دستگاه های اجرایی اهم از دولتی و غیر دولتی عنوان و تصریح کرد: مهم ترین وظایف یک فرماندار تامین امنیت، آرامش و آسایش شهروندان است و استمرار این موضوع و ارتقای شاخص ها، تلاش ها در راستای حفظ وحدت و  انسجام و همدلی از دیگر وظایف مهم فرماندار است.

کد خبر 978470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha