ضرورت آمادگی برای جلوگیری از آبگرفتگی های اهواز

سال گذشته اهواز تجربه بسیار تلخی از بارش های پاییز و زمستانی داشت، بدین شکل که با کمترین میزان بارش در یک نقطه، در بسیاری از محله های اهواز آبگرفتگی گسترده ای به وجود می آمد و تردد در سطح شهر را برای شهروندان دشوار یا غیر ممکن می کرد.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: با آغاز فضل پاییز و شروع بارش های پاییزی، نگرانی های شهروندان به منظور آبگرفتگی معابر در کلانشهر اهواز افزایش می یابد و این در حالی است که بر اساس روال سال های گذشته مسئولان بهداشت نسبت به عدم تردد در روزهای بارانی پاییز هشدارهایی داده اند.

 

سال گذشته اهواز تجربه بسیار تلخی از بارش های پاییز و زمستانی داشت، بدین شکل که با کمترین میزان بارش در یک نقطه، در بسیاری از محله های اهواز آبگرفتگی گسترده ای به وجود می آمد و تردد در سطح شهر را برای شهروندان دشوار یا غیر ممکن می کرد.

 

به گفته کارشناسان بهداشت آبگرفتگی و بالازدن فاضلاب سطح شهر احتمال شیوع بیماری هایی همچون سل، حسبه، ملاریا، بیماری های پوستی و ... را افزایش می دهد و با توجه به اینکه بیش از هشت ماه از مقابله مردم ایران با ویروس کرونا می گذرد، احتمال شیوع این بیماری ها با بالازدن فاضلاب نگرانی ها را دوچندان کرده است و لازم بوده که مسئولان از هم اکنون برای کاهش آبگرفتگی در سطح شهر و جلوگیی از بالازدن های فاضلاب اهواز آمادگی داشته باشند.

 

نسبت به تجمع آب ها و بالازدن فاضلاب هشدارهای مختلفی را دادیم

رئیس کمیسیون خدمات شهری کلانشهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: با توجه به سیل های گذشته نقطه های بحرانی در کلانشهر اهواز شناسایی شده و جهت دفع آب های سطحی و جلوگیری از تجمع آب پمپ هایی به کار گداشته شده است.

 

«فتح الله حاجتی» با بیان اینکه هشت نقطه فوق بحرانی برای تجمع آب و بالازدن فاضلاب شناسایی شده است می افزاید: در راستای جلسه مشترک شورای شهر و اداره آب و فاضلاب اهواز این نقاط شناسایی و جهت رفع مشکلات آنها اقدام و پیمانکار این کار تعیین و مراحل انجام رفع انسداد شروع شده است.

 

وی عنوان می کند ما نسبت به تجمع آب ها و بالازدن فاضلاب هشدارهای مختلفی را عنوان کرده ایم، با توجه به تجربه تلخ و ناراحت کننده آبگرفتگی معابر در سال گذشته لازم است آمادگی خود را برای جلوگیری از این پدیده حفظ کنیم تا اتفاقات سال گذشته برای شهروندان کلانشهر اهواز به وقوع نپیوندد.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری کلانشهر اهواز ابراز می کند: شهروندان مطمئن باشند که ما تذکرهای لازم را چه به عوامل شهرداری و چه به عوامل اداره آبفا می دهیم و نظارت مستمر را در این مهم داریم و امیدوار هستیم با توجه به تمهیدات دیده شده برای جلوگیری از آب های سطحی شاهد کمترین آبگرفتگی در اهواز باشیم.

 

شناسایی 56 نقطه آبگیر در اهواز

مدیر فاضلاب اهواز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار می کند: از ابتدای روز 30 شهریورماه عملیات رفع انسداد و شستشوی فاضلاب نقاط مختلف اهواز آغاز شده که این شستشو همراه با لایروبی فاضلاب ها نیز است.

 

«افشین حاتمی» در ادامه تصریح می کند: با همکاری شهرداری اهواز 56 نقطه حساس و آبگیر اهواز شناسایی شده که به تفکیک وظایف انجام آن میان دو دستگاه شهرداری و اداره آب وفاضلاب تقسیم شده است، از جمله اقدامات انجام شده برای رفع انسداد فاضلاب ها می توان به ایجاد ایستگاه های پمپاژ، افزایش ظرفیت خروجی فاضلاب ها و اصلاح ساختار لوله گذاری ها اشاره کرد.

 

وی عنوان می کند: با توجه به آغاز فصل پاییز و احتمال بارش، طرح ضربتی جهت رفع آبگرفتگی معابر انجام می شود که امیدواریم در صورت تحقق تمام برنامه ریزی های انجام شده شاهد کمترین بگرفتگی در سطح شهر اهواز باشیم.

 

بنابراین با توجه به اینکه اکنون در اهواز پروژه های مختلفی برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر در سطح کلانشهر اهواز در حال اجرا هستند امیدواریم این اقدامات در بارش های پیش رو مثمرثمر واقع بوده و کمترین مشکل را برای شهروندان اهواز در این فصل شاهد باشیم.

 

کد خبر 978581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha