دانشسراهای تربیت معلم سه ساله راه اندازی شود

رئیس انجمن مطالعات برنامه درسی هرمزگان گفت: برای رفع کمبود نیروی انسانی در مناطق محروم استان، دانشسراهای تربیت معلم سه ساله راه اندازی شود.

دکتر «محمد جمالدینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، افزود، یکی از مهمترین مشکلات مناطق آموزش و پرورش استان هرمزگان کمبود نیروی انسانی متخصص و ماندگار می باشد، و آزمونهای استخدامی اخیر   آموزش و پرورش هم با حذف بومی گزینی، موجب استخدام سهم بیشتر نیروهای غیر بومی در مناطق محروم آموزش و پرورش استان می شوند که بعد از مدت کوتاهی از این مناطق   به مناطق برخوردار منتقل می شوند و باعث می شود که چرخه کمبود نیروی انسانی در مناطق محروم و کم برخوردار ادامه داشته باشد و مدیران ادارات نیز برای رفع کمبود نیروی انسانی مجبور می شوند ازسایر نیروها مانند خرید خدمات، سربازمعلم، حق التدریس و... استفاده نمایند که باعث افت کیفیت آموزش در این مناطق شود.

 

جمالدینی در ادامه افزود برای حل این مشکل، پیشنهاد می گردد که نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل آموزش و پرورش استان نسبت به اخذ مجوز و راه اندازی دانشسراهای تربیت معلم که در سالهای گذشته بخش بزرگی از نیروهای انسانی آموزش و پرورش استان را تامین می نمودند اقدام نمایند. دانشسراهای تربیت معلم می توانند با برگزاری آزمون  دانش آموزان پایه یازدهم که در مناطق محروم استان را به پایان رسانده اند ،جذب و   براساس استانداردهای دانشگاه فرهنگیان آنها  را آموزش داده  و پس از فارغ التحصیلی آنها مجددا به همان مناطق محروم خودشان برگردند.

 

ریس انجمن مطالعات برنامه درسی در پایان ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی مجدد دانشسراهای تربیت معلم نیازهای نیروی انسانی در مناطق محروم ، بویژه شرق استان برطرف شود.

کد خبر 978642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha