در بودجه۱۴۰۰ دنبال ثبات اقتصادی دولت سیزدهم هستیم/۵۰۰ هزار مسکن در کشور کم داریم

قالیباف با بیان اشاره به اینکه بخش مهمی از مشکلات کشور ما نتیجه سوء‌مدیریت در استفاده از منابع است، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ به گونه ای عمل می‌کنیم که برای دولت سیزدهم ثبات اقتصادی را به همراه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «محمدباقر قالیباف» امروز(۱۱ مهر) در یاوداره شهدای هادی‌شهر بابلسر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای مازندران اظهار کرد: امام راحل به مردم آموخت که اگر مردم‌مدار باشیم و مردم در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باشند هیچ قدرتی توان مقابله با این ملت رشید ندارد. ‌

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه عظمت انقلای اسلامی و عزت مسلمین به برکت این ملت و خون شهدا اتفاق افتاده است، بیان کرد: دفاع مقدس، منشا تحول فکری در عرصه‌های مختلف است.

 

وی با بیان اینکه افتخارات مردم مازندران و شجاعت آنها در زمان دفاع مقدس کم نظیر بود، افزود: پس از سال‌های دفاع مقدس نیز شهید سلیمانی هرگاه برایم از خانطومان سخن می‌گفت از رشادت پرافتخار دلاوران مازندرانی تعریف می‌کرد.

 

قالیباف با بیان اشاره به اینکه بخش مهمی از مشکلات کشور ما نتیجه سوء‌مدیریت در استفاده از منابع است، گفت:امروز وضعیت معیشت و اقتصاد بیشتر طبقات جامعه دچار مشکل شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: کشور ظرفیت برطرف کردن مشکلات را دارد و ما در مجلس شورای اسلامی مسئول اجرایی کشور نیستیم و بنابر قانون حق دخالت در امور اجرایی را نداریم و وظیفه قانونگذاری و نظارت درست بر اجرای قانون را داریم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه برای سیاست‌گذاری درست و اجرای صحیح قانون با شدت و دقت در مجلس بر این موضوع نظارت می‌کنیم، ادامه داد: هر جایی که کارها به مردم واگذار شده است موفق بودیم.

 

این مسئول خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شد و افزود: با استفاده از نخبگان و جوانان می توانیم به افتخارات خوبی برسیم.

 

قالیباف تصریح کرد: در بودجه سال 1400 به گونه ای عمل می‌کنیم که برای دولت سیزدهم ثبات اقتصادی را به همراه داشته باشیم.

 

وی از چهار اقدام ویژه مجلس خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه چهار ماه از مجلس گذشته اما البته دو ماه مربوط به مسائل داخلی مجلس بود و در دو ماهی که پشت سر گذاشته ایم یک مورد آن مربوط به مسکن و خانه های خالی بود و جهش تولید مسکن است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به مردم قول می‌دهیم در مجلس با سیاستگذاری درست بر اجرای قانون توسط مجریه، مقننه و نهادهای عمومی غیردولتی نظارت خواهیم کرد زیرا فقط به مردم بدهکار هستیم و تصمیماتی که می‌گیریم باید به نفع مردم باشد.

 

این مسئول ادامه داد: مسیر برنامه ریزی کشور را در برنامه هفتم در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم دنبال می‌کنیم و برنامه تحول و ثبات در اقتصاد کشور را پی ریزی می‌کنیم.

 

قالیباف کاستن مشکلات از دوش مردم را وظیفه مجلس عنوان کرد و افزود: مردم و جوانان بهترین کسانی هستند که اقتصاد را حل خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در کشور به یک میلیون مسکن نیاز داریم، تصریح کرد: درسال ۲۰۰ هزار مسکن توسط بنیاد مسکن و ۳۰۰ هزار مسکن توسط مردم ساخته می‌شود ولی ۵۰۰ هزار مسکن در کشور کم داریم و باید سیاست‌های جبرانی برای واگذاری خانه‌های ارزان قیمت به مردم طراحی شود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در جنگ اقتصادی در میان مردم است و ما به عنوان خدمتگزاران در میدان هستیم تا وظیفه‌ای که مردم به مجلس محول کرده است به درستی پیش ببریم.

 

کد خبر 978660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha