گیتی سیف با «آشوب و آرامش»  به گالری شیرین آمد

نمایشگاهی از آثار نقاشی و مجسمه گیتی سیف با عنوان «آشوب و آرامش» در گالری شیرین برپا شد.

 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاه «آشوب و آرامش»  با نمایش آثار نقاشی و مجسمه «گیتی سیف»  روز جمعه 11 مهر  در گالری شیرین  افتتاح شد و تا 6 آبان ادامه دارد.

 «گیتی سیف» در فــوریه ســال 1937 در تهــران در خــانــوادهای متبحــر و عــاشــق هــنر بــه دنیا آمــد. دانــش و تجــربیات هــنری خــود را از پــدر و عــموی خــود که عتیقه، فــرش و نــقاشی ایرانی و اروپـایی را جـمع آوری می کردنـد، کسب کرد. در نـه سـالگی، او دروس خـصوصی خـود را در نـقاشی آغـاز و در دبیرسـتان، زیر نـظر مـعلم روسی اصـول نـقاشی کلاسیک را آمـوخـت. پـس از آن بـود که شـروع بـه کار بـا رنـگ روغـن کرد و تکنیک هـای اخـتلاط رنـگ را آمـوخـت. درک و اختلاط رنگها از همان اوایل برای او طبیعت دوم بود. گیتی در دهــه 80 و 90 کار خــود را در فــرانــسه ادامــه داد و در نــمایشگاههــای گــروهی و انــفرادی پــاریس و ســایر شهــرهــایش شــرکت کرد و در این دوران مــوفــق بــه کسب مــدال طـلا، نـقره و بـرنـز و همچنین دیپلم افـتخار شـد. این شـناخـت او را تـرغیب بـه ادامـه کار و کاوش بیشتر در سـبک هـای مـختلف، از جـمله انـتزاعی و اجـرای مـدرن چهـره و انـدام نـمود. در ســـال۱۹۸۳، بـــه تـــوصیه یك هـــنرمـــند ایتالیایی، در یك كـــارگـــاه خـــصوصی در پـــاریس مـجسمهسـازی آمـوخـت. وی ریخته گـری مـجسمه هـای خـود را بـا بـرنـز در کارگـاه مـشهور و مـــعتبر جـــهانی Landowski در حـــومـــه پـــاریس بـــه انـــجام رســـانـــد. آنـــجا بـــود که او بـــا تکنیک هـای سنتی دشـوار و فـوق الـعاده ظـریف مـجسمه سـازی و ریخته گـری آشـنا شـد. در سی سـال گـذشـته او بـه طـور مـداوم در حـال کار بـر روی نـقاشی هـا و مـجسمه هـای انـتزاعی اســـت. او همیشه در اثـــارش از زیبایی و رنـــگهـــای طبیعت و احـــساســـات انـــسانی الـــهام می گیرد.

نمایشگاه «آشوب و آرامش»  از 11 مهر تا 6 آبان در گالری شیرین برپاست. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه 13 شماره 5 مراجعه کنند.

کد خبر 978736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha