خسارت های ایام کرونا به اصحاب هنر بین ۶۰ تا ۸۰ درصد بوده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه خسارت های ایام کرونا در برخی موارد به اصحاب هنر بین ۶۰ تا ۸۰ درصد بوده است، گفت: البته دولت اقداماتی را در این زمینه داشته است ولی طبیعتا نیازمند توجه مضاعف هستیم.

به گزازش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در حاشیه جلسه شورای هنر که در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود:با همکاری سازمان برنامه و بودجه 120 میلیارد تومان برای ارائه هزینه کمک معیشتی به اعضای صندوق هنر اختصاص یافته است. خسارت های فضای حوزه فرهنگ و هنر خسارت های قابل توجهی است و در بخش های مختلف شاهد حداقل بین 60 تا 80 درصد خسارت نسبت به سال گذشته از لحاظ میران کار، فروش و درآمدهای عرصه فرهنگ و هنر هستیم.

وی در عین حال تصریح کرد: اما در مجموع اقداماتی که تاکنون صورت گرفته بخشی راجع به پرداخت بیمه سه ماهه خود هنرمندان بود که انجام شد. بخشی هم به عنوان کمک تسهیلات معیشتی به هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر بود و تامین آن از سوی سازمان برنامه و بودجه در یک رقم 120 میلیاردی برای  75 هزار عضو صندوق هنر صورت گرفته است.

صالحی ادامه داد: بخش دیگرسامانه کارا است که برای کسانی است که در ایام کرونا خسارت دیده اند. این سامانه با تسهیلات 13 درصدی است که چند ماه ثبت نام  آن آغاز شده و تا پایان مهر ادامه دارد.

وی افزود: نزدیک به 700 میلیارد تومان اصحاب فرهنگ و هنر در این سامانه ثبت نام کرده اند که حدود 270 تا 280 میلیارد تومان دریافت کرده اند و امیدواریم که این فاصله هم زودتر پر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همچنین با تسهیلات 4 درصد اشتغال هم موافقت شده ولی هنوز شروع به کار نکرده و مرحله اول آن 200 میلیارد تومان است که تقریبا کارهای این مرحله نهایی شده تا اصحاب فرهنگ و هنر و مشاغل فرهنگ و هنر به عنوان حوزه اشتغال بتوانند از این وام با تسهیلات 4 درصد استفاده کنند.

کد خبر 978741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha