زمان بازگشایی «روضه شریفه» در مسجد النبی(ص) اعلام شد

ریاست کل امور مسجدالنبی(ص) از زمان بازگشایی روضه شریفه در مسجدالنبی(ص) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سی ان ان»، دکتر «عبدالرحمن السدیس» رئیس کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) اعلام کرد: روضه شریفه در مسجدالنبی (ص) واقع در مدینه منوره به روی نمازگزاران به زودی بازگشایی می شود.

 

وی افزود: دو هفته پس از از سرگیری حج عمره مفرده، در نخستین مرحله، در روز یکشنبه (27 مهر ماه) زائران می توانند در روضه شریفه نماز بخوانند.

 

رئیس کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) گفت: در نخستین مرحله از بازگشایی مسجدالنبی(ص)، روضه شریفه با 75 درصد ظرفیت با رعایت پروتکل های بهداشتی به روی زائران بازگشایی می شود.

 

روضة النبی، روضه مطهّره یا روضه شریفه جایی میان منبر و مرقد پیامبر(ص) در مسجد النبی است که در حدیث نبوی، بهشتی و بسیار مقدس خوانده شده است.

 

در محدوده روضه مطهّر، سه مکان مقدس، مرقد مطهّر رسول خدا(ص)، منبر و محراب قرار دارد.

 

زائران در ساعت های معینی از روز می توانند برای اقامه نماز به روضه شریفه بروند.

 

قسمتی از مسجدالنّبی که در ناحیه جنوبِ شرقی (رو به سوی قبله) مسجد قرار دارد و حدّ فاصل میان منبر و مرقد پیامبر(ص) به نام «روضه مطهّره» و «روضه شریفه» شناخته می‌شود.

 

بنابر روایات، این قسمت فضیلت بسیاری دارد و در حدیث رسول خدا(ص) روضه‌ای بهشتی معرفی شده است: «مَابَینَ بَیتِی وَ مِنْبَرِی رَوْضَةٌ مِنْ رِیاضِ الْجَنَّةِ؛ میان خانه و منبر من، باغی است از باغ های بهشت....»

کد خبر 978763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha