صدور حکم پیگرد برای کشتی حمل‌کننده مواد منفجره به بیروت

لبنان صدور بازداشت برای هر دو کاپیتان و مالک کشتی حمل کننده مواد منفجره به بندر بیروت از سوی اینترپل را درخواست کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری فرانسه، لبنان صدور بازداشت برای هر دو کاپیتان و مالک کشتی حمل کننده مواد منفجره به بندر بیروت از سوی اینترپل را درخواست کرده است. باور بر این است که عامل انفجار بیروت کشتی ام اس روسز (MS Rhosus) بوده است.

 

دولت لبنان با ارسالی درخواستی رسمی به اینترپل خواستار پیگرد قانونی برای صاحبان این کشتی شده است. گفته می شود این کشتی 3هزار تن نیترات آمونیوم را به بندر بیروت آورده است که که انفجار آنها منجر به کشته شدن 200 نفر شده است.

 

فادی سوان قاضی صادر کننده این حکم از اینترپل خواسته است هرچه زودتر اسامی ذکر شده را به دولت لبنان تحویل دهد. بوریس پروکشف کاپیتان کشتی و ایگور گرچوکین مالک روسی کشتی از سوی دادگاه لبنانی متهم شده اند.

 

وزارت بهداشت لبنان با صدور بیانیه ای جدیدترین آمار قربانیان انفجار مهیب «بیروت» را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرده است که شمار قربانیان انفجار بندر بیروت به ۱۹۰ کشته رسیده است.

 

این وزارتخانه همچنین اعلام کرده است که شمار زخمی‌های این انفجار از شش هزار و ۵۰۰ نفر فراتر رفته است. طبق اعلام وزارت بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان هم اکنون ۷ نفر به دنبال انفجار بندر بیروت مفقود هستند.

کد خبر 978816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha