دفاع مقدس، اوج هنرنمایی رزمندگان و مجاهدان فی سبیل الله بود

فرمانده سپاه بجنورد در مراسم شب شعر دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس، اوج هنرنمایی رزمندگان و مجاهدان فی سبیل الله بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «مهدی الهی راد» در محفل شعر و خاطره رزمندگان دفاع مقدس، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و 36 هزار شهید دانش آموز گفت: دفاع مقدس، اوج هنرنمایی رزمندگان و مجاهدان فی سبیل الله بود و این رزمندگان و دانش آموزان بودند که جبهه های حق علیه باطل را به مدرسه عشق تبدیل کردند.

 

فرمانده سپاه بجنورد اضافه کرد: همه افراد و اقشار جامعه در دفاع مقدس نقشی ایفا کردند، از پیرمردی که در پشت خط مقدم به رزمندگان روحیه و خدمات پشتیبانی می داد، مادرانی که در منازل خود بسته های غذایی و البسه برای رزمندگان تهیه می کردند، بانوانی که در جبهه پرستار و دکتر بودند و حتی کودکان خردسال که تمام بضاعت شان ارسال نقاشی برای رزمندگان بود و این نقش آفرینی هاست که حادثه بی نظیر دفاع مقدس را در برابر استکبار تا به دندان مسلح رقم زد.

 

وی افزود: در انتقال مفاهیم و دستاوردهای بی نظیر دفاع مقدس این گنجینه معرفتی و انسانی به نسل های بعد کم کار کردیم و برگزاری شعر و خاطره گویی توسط رزمندگان هشت سال دفاع مقدس یکی از راه های انتقال این مفاهیم به نسل های آینده است.

 

الهی راد، دفاع مقدس را در امتداد واقعه عاشورای امام حسین (ع) دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار دارد و الگویی برای آزادی خواهان عالم بوده که گسترش آن در اروپا، آفریقا و آسیا و حتی در آمریکا تاثیر گذاشته و دشمنان اسلام و انقلاب در تلاش هستند به هر نحوی شده چه در عرصه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... به این اقتدار و صلابت ضربه بزنند.

 

وی خاطرنشان کرد: گرامیداشت ایام الله های سال، همچون دفاع مقدس کمک می کند تا راه را گم نکرده و باعث استمرار حرکت انقلاب اسلامی و رسیدن به تمدن اسلامی گردد.

 

مهدی الهی راد تصریح کرد: به واسطه جهاد و مقاومت در برابر دشمنان اسلام و انقلاب در عالم عزت پیدا نمودیم و حال باید این فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع را زنده نگاه داریم و شرمنده شهدا مخصوصا سیدالشهدای انقلاب اسلامی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نشده و در مسیر آنان قدم برداریم.

 

کد خبر 978842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha