خداوند بر اساس رحمت به انسان‌ها بلا می‌دهد که شاید او را یاد کنند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه گناه بشر به هر میزان باشد به مقدار رحمت، کرم و عفو الهی نیست، گفت: خداوند از روی رحمت به بندگان خود بلا می‌دهد که شاید او را یاد کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» امروز در جلسه درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) به سخنرانی پرداخته و گفت: گناه بشر به هر میزان باشد به مقدار رحمت، کرم و عفو الهی نیست.

وی افزود: خداوند متعال به کسانی که در عرصه معنویت شکست خوردند توجه خاص کرده و از آنها دلجویی کرده و دعوت خصوصی به عمل آورده است که توبه کنند و به سوی بازگشت داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مهربانی و محبت خداوند متعال از مادر که مثل عاطفه و محبت است فابل قیاس نیست، عنوان کرد: امام معصوم(ع) مظهر رحمت الهی است او نیز به عنوان خلیفه الهی بر روی زمین نسبت به انسان‌ها رحمت و مهربانی فراوان دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه ما به هر میزان گناه کرده باشیم نباید مایوس از رحمت الهی باشیم، اظهار کرد: ما با وجود خلاء ها، کمبودها و شکست‌ها مکلف به استقامت در صراط مستقیم هستیم. خداوند به رحمت واسعه خود همه خلاء ها و کمبودها را جبران می‌کند.

وی با بیان اینکه نخستین نشانه امید حرکت است، ابراز کرد: ۴۰ سال از حضرت یوسف(ع) به حضرت یعقوب(ع) خبری نرسید اما حضرت از رحمت الهی ناامید نشدند. خداوند برادران حضرت یوسف(ع) را در سختی قرار داد که او را یاد کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه همه چیز انسان‌ها از آن خداست اما با اینکه خداوند حقیقت، اصل، رحمت واسعه و حیات دهنده است اما انسان‌ها تنها با خودخواهی خود را می بینند، گفت: خداوند هم برای اینکه دیده شود از روی رحمت به بندگان خود بلا می‌دهد که شاید او را یاد کنند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه آلودگی‌ها و حجاب‌ها سبب شده که ما امام زمان خود را فراموش کنیم، عنوان کرد: او سرپرستی است که از پدر حساس‌تر و از مادر عاشق‌تر است اما غفلت و گناه سبب شده ما بهترین سرپرست خود را فراموش کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیا تا امروز به این فکر کردیم که باید چه کنیم که حضرت ظهور کنند، غفلت سبب می شود که ما همه کس خود یعنی حضرت مهدی(عج) را یاد نکنیم.

 

 

 

کد خبر 978878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha