آغاز فصل برداشت سیب از باغات استان لرستان

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به آغاز فصل برداشت محصولات باغی استان، گفت: پیش بینی می شود بالغ بر ۶۸ هزار تن سیب در لرستان برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « علیرضا احمدوندی» امروز(12 مهر) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: باغداری و کشاورزی از ظرفیت های مهم استان لرستان است.

 

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به آغاز فصل برداشت سیب در استان، افزود: ۸.۷ دهم سطح باغ ها و ۲۲.۳ دهم درصد تولید باغی لرستان به سیب اختصاص دارد.

 

وی با بیان اینکه سطح  زیر کشت باغات سیب استان لرستان حدود  ۵ هزار هکتار است، بیان کرد: متوسط برداشت این محصول در هر هکتار ۱۷ تن است.

 

احمدوندی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال بالغ بر 68 هزار تن سیب از باغات استان جمع آوری شود.

 

وی با اشاره به ظرفیت های باغداری و کشاورزی استان لرستان، گفت: استان لرستان در حوزه باغات سیب از نظر سطح زیر کشت دارای مقام ۱۶ و به لحاظ تولید دارای مقام ۱۴ کشور هستیم.

 

احمدوندی  با اشاره به اینکه شهرستان بروجرد قطب تولید سیب استان است، افزود: یک هزار و ۱۵۰ هکتار باغ بارور سیب در بروجرد وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه از هر هکتار باغ سیب بروجرد ۲۵ تن تولید می شود، گفت: اقلیم، آب‌ و هوای خوب و خاک حاصلخیزموجب نقش مهمی در تولید محصول سیب این شهرستان دارد.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: هم اکنون ۳۰ گونه درخت در باغ های استان وجود دارد.

کد خبر 978922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha