طرح جامع فاضلاب اهواز در منطقه کوت عبدالله اجرا می‌شود

حقیقی‌پور از اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز، با همکاری مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا توسط شرکت آبفای استان خبر داد و گفت: نقطه آغاز این پروژه منطقه کوت عبدالله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق حقیقی‌پور» امروز (شنبه ۱۲ مهر) در حاشیه بازدید نماینده ولی فقیه در خوزستان از منطقه اسلام آباد اهواز، در خصوص اقدامات آبفا جهت اصلاح شبکه آب و فاضلاب این منطقه، با اشاره به حضور بهترین نیروها و پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب خوزستان عنوان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی آبفا، ساماندهی به وضعیت فاضلاب کوت عبدالله و به خصوص کوی اسلام آباد است که برای آن برنامه کامل و مفصلی پیش‌بینی کرده‌ایم.

 

مدیر عامل آبفای خوزستان ابراز کرد: کلکتور اصلی فاضلاب منطقه، خط ۶۰۰ میلی‌متری خیابان چهار است که به وسیله کلکتور طرح جامع، فاضلاب منطقه از این نقطه به تصفیه خانه شرق اهواز انتقال داده می‌شود.

 

وی بیان کرد: کار خط اصلی خیابان چهار تقریبا به اتمام رسیده و اتصال شبکه‌های فرعی به این خط نیز با همکاری بخش خصوصی و با قراردادی ۴۰ ملیارد تومانی در دست اقدام است.

 

حقیقی‌پور اذعان کرد: برای اتصال مشترکین نیاز به تخلیه خطوط فاضلاب بوده که با فعال‌سازی پمپاژ و تخلیه در انتهای خیابان چهار، زمینه برای اجرای شبکه‌های فرعی فراهم شده است.

 

وی از اجرای آزمایشی پروژه کلکتورها و نصب منهول‌های انتظار در خیابان ۲ خبر داد و تاکید کرد: با این مدل، مشکلی برای اجرای آسفالت وجود ندارد و پس از آن، دیگر نیازی به تخریب مسیرهای آسفالت شده نیست.

 

مدیر عامل آبفای خوزستان ادامه داد: با همکاری و هماهنگی مردم منطقه بلافاصله پروژه اتصال شبکه‌های فرعی به خطوط فاضلاب به زودی آغاز و پس از مدت زمان منطقی از پیش تعیین شده، امیدواریم مشکل فاضلاب این منطقه برای همیشه حل شود.

 

وی تاکید کرد: مشابه همین پروژه در سایر مناطق کوت عبدالله، از جمله شهرک بسیج، خیابان امام رضا (ع)، کوی شهید نورانی یا درویشیه، گاومیش آباد و سایر مناطق آغاز شده و امید است بتوانیم معضل قدیمی فاضلاب را در اهواز حل کنیم.

 

حقیقی‌پور گفت: برای اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز، مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا توسط شرکت آبفای استان انتخاب شده و به زودی آغاز به کار خواهد کرد و نقطه آغاز این پروژه و همکاری، منطقه کوت عبدالله است.

 

وی یاد آور شد: تکمیل پروژه فاضلاب کوت عبدالله با تعبیه کلکتورها و هفت ایستگاه پمپاژ بزرگ، اولین قدم همکاری ما با قرارگاه خاتم‌الانبیا خواهد بود که سامانی اساسی به فاضلاب منطقه خواهد داد.

 

کد خبر 978925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha