راه‌اندازی کمپین ناظر حقوق بشر علیه عربستان سعودی

در دومین سالگرد قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی معترض به آل سعود ناظر حقوق بشر کمپینی علیه مقامات عربستانی به راه انداخته است .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العربی الجدید، در دومین سالگرد قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی معترض به آل سعود ناظر حقوق بشر کمپینی علیه مقامات عربستانی به راه انداخته است و هزینه دلارهای نفتی برای شستشوی چهره این کشور در جوامع بین المللی را محکوم کرده است.

 

ناظر حقوق بشر (HRW) در بیانیه ای که روز جمعه در شبکه های اجتماعی منتشر شد، اعلام کرد عربستان با صرف پول های گزافی سعی در پاک کردن پرونده های بسیاری علیه حقوق بشر می کند.

 

کمپین حاضر از سازمان ها و جوامع بین المللی که از سوی عربستان حمایت مالی می شوند خواست نسبت به برگزاری رویدادهای خود تجدیدنظر کنند و علیه نقض حقوق بشر توسط عربستان اقدام کنند.

 

با روی کار آمدن سلمان و پسرش در عربستان هرچند در ظاهر کشور به سوی اصلاحات و گسترش توریسم رفته است ولی از یک طرف هم شدت فشارها علیه مخالفان بیشتر شده است. عربستان برای پوشاندن چهره خشن خود سعی در برگزاری فستیوال ها و مسابقات بین المللی مثل فرمول یک کرده است.

کد خبر 978940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha