ساخت دو مدرسه در مناطق محروم شهرستان کوهدشت کلنگ زنی شد

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان با بیان اینکه طرح آجر به آجر با رویکرد رفع تنگناهای آموزشی اجرایی شده است، گفت: در ادامه اجرای این طرح دو مدرسه در مناطق کم برخوردار شهرستان کوهدشت احداث می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « امیر غفوری نژاد» امروز(12 مهر) در مراسم کلنگ زنی این مدارس، اظهار داشت: دو مدرسه در قالب ۶ کلاس درس با زیربنای کلی ۴۰۰ متر مربع و با اعتبار ۳ میلیارد تومان در روستاهای خوشناموند و پریان اله مراد با مشارکت بانک سپه و بنیاد برکت احداث خواهند شد .

 

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به طرح آجر به آجر، افزود: این طرح با رویکرد رفع تنگناهای آموزشی و کمک به ساخت و توسعه فضای آموزشی در مناطق محروم اجرایی می شود.


وی بیان کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری اقدامات خوب و قابل قبولی از حیث ساخت مدارس در شهرستان کوهدشت با مشارکت خیرین مدرسه ساز صورت گرفته است.

 

غفوری نژاد، ادامه داد: در این راستا ۱۱ پروژه فعال در قالب ۴۲ کلاس درس و با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان  که از این تعداد ۷پروژه در قالب ۲۴ کلاس درس وبا اعتبار ۱۳ میلیارد تومان تنها در سال جاری آغاز شده است.



وی با اشاره به ردیف اعتباری تعمیرات مدارس و آسفالت، بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون محوطه ۷  مدرسه با ۱۰ هزار متر مربع نیز آسفالت شده است.



مدیرکل نوسازی مدارس لرستان تصریح کرد: نهایت تلاش ما برای رفع کمبودها در حوزه آموزشی است، اما متاسفانه عمق محرومیت به حدی زیاد می باشد که اگر سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ساخت مدارس اختصاص پیدا کند و تورم هم بطور کامل کنترل شود به ۳۰ سال زمان برای رفع کامل کاستی های فضاهای آموزشی نیازمندیم .



غفوری نژاد همچنین با تقدیر از اقدامات انجام شده در طرح آجر به آجر در استان لرستان، افزود: با اقدامات خوبی که در این راستا صورت گرفته  بزودی شاهد ساخت مدرسه روستای طرهان با مشارکت آحاد مردم کوهدشت خواهیم بود .



نماینده بانک سپه استان هم در این مراسم گفت: توسعه فضای آموزشی در جامعه کمک به رشد و توسعه جامعه وتقویت فرهنگ عمومی است.

 

عارفی، ابراز کرد: بانک سپه مفتخر است که در راستای رفع تنگناهای آموزشی در این امر خیر مشارکت دارد و ما آماده گی داریم بیش از پیش در این امر خداپسندانه و نوعدوستانه همچنان یاریگر کارکنان خدوم و تلاشگر نوسازی مدارس لرستان باشیم .

کد خبر 979006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha