پیشرفت ۹۰درصدی پروژه آب شیرین کن نیروگاه شهید سلیمی نکا

نعمتی از پيشرفت ۹۰ درصدي پروژه آب شيرين کن و تلاش براي بهره برداري از آن در سال آينده خبر داد و ظرفیت پروژه آب شیرین کن نیروگاه را تصفیه شش میلیون لیتر آب دریا در شبانه روز بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، « محسن نعمتي» امروز(12مهر) در دیدار با «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا  به اختصار مطالبي پيرامون ساختار، اقدامات و فعاليت هاي پايگاه مقاومت بسيج شهيدعباديان نيروگاه، ظرفيت منصوبه توليد انرژي، استقرار سيستم هاي متنوع توليد برق و ميزان راندمان واحدها بيان داشت.

 مديرعامل شركت مديريت توليدبرق نكا به نقش مؤثر نيروگاه نكا در پايداري شبکه برق کشور و اقدامات و دستاوردهاي ساخت داخل نيروگاه اشاره كرد و گفت: با آغاز تحريم هاي ظالمانه دشمنان، اين شركت با هدف كاهش اثرات تحريم بر روند فعاليت نيروگاه و قطع وابستگي به توليدكنندگان خارجي، تلاش همه جانبه اي را در بخش ساخت داخل آغاز کرد و در نتيجه با پيگيري هاي انجام شده و نظارت مستمر بر فرايند توليد، تا كنون بالغ بر 60 هزار قطعه مورد نياز نيروگاه در داخل كشور بومي سازي شد.

 

 وی ضمن ارائه گزارشي از توليد و اهداي بيش از دو ميليون و پانصد هزار ليتر محلول ضدعفوني كننده سطوح از سوي نيروگاه به نهادها و سازمان هاي استان هاي شمالي كشور، بر اهتمام کارکنان نيروگاه نکا براي حفظ اين سرمايه ملي و افزايش آمادگي واحدها جهت توليد پايدار انرژي تأکيد کرد و افزود: در همين راستا با توجه به عمر بالا و فرسودگي تجهيزات، از دوسال گذشته با اتكا به ظرفيت هاي فني و تخصصي موجود، چندين پروژه بهينه سازي و رفع موانع و محدوديت هاي توليد در نيروگاه نکا اجرا و اوايل تابستان امسال با حضور وزير نيرو از طريق وبينار به بهره برداري رسيد.

 

 نعمتی از پيشرفت 90 درصدي پروژه آب شيرين کن و تلاش براي بهره برداري از آن در سال آينده خبر داد و ظرفیت پروژه آب شیرین کن نیروگاه را تصفیه شش میلیون لیتر آب دریا در شبانه روز بیان کرد.

 

*اعلام آمادگی سپاه کربلا برای همکاری با نیروگاه نکا

در ادامه فرمانده سپاه کربلا مازندران ضمن تقدير و تشکر از زحمات کارکنان نيروگاه نکا براي توليد پايدار انرژي به خصوص در شرايط سخت مبارزه با كرونا، تلاش هاي صورت گرفته در اين نيروگاه در حوزه ساخت داخل و مقابله با تحريم ها را قابل تحسين دانست.

 

« سياوش مسلمي» همچنين بر آمادگي همه جانبه سپاه کربلا مازندران براي همکاري با نيروگاه و تلاش در جهت بکارگيري ظرفيت هاي استان براي تسريع در انجام پروژه هاي در دست اجرا و نصب واحدهاي جديد در بلوك سيکل ترکيبي تأکيد کرد. 

کد خبر 979042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha