​مهرواره ملی «پرواز لالایی ها» برگزار می شود/ توزیع ۵ هزار جلد کتاب در ۱۰۰ روستای محروم گلستان

رجب نسب از برگزاری مهرواره ملی«پرواز لالایی ها» با هدف ترویج میراث معنوی لالایی، احیای لالایی‌های اقوام و خلق آثار جدید در گلستان خبر داد.

«محبوبه رجب نسب» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: امسال برنامه های هفته ملی کودک با شعار «آینده را باید ساخت» از 12 تا 17 مهرماه با دبیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیگیری می شود که به دلیل شیوع کرونا و پرهیز از تجمعات اکثر برنامه ها در بستر مجازی اجرا می شود.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان ادامه داد: 150 برنامه مجازی به مناسبت هفته ملی کودک در گلستان برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: علاوه برنامه های مجازی برخی از برنامه ها به صورت حضوری برگزار می شود که برنامه های حضوری در قالب برنامه افتتاحیه خواهد بود و راه اندازی مرکز فیلم انیمیشن، راه اندازی مرکز علمی، فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و راه اندازی مرکز نجوم در گرگان را شامل می شود.

 

رجب نسب افتتاح فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گنبدکاووس و بهره برداری از مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در کردکوی را از دیگر برنامه های هفته ملی کودک در گلستان برشمرد و متذکر شد: همچنین 5 هزار جلد کتاب در 100 روستای محروم استان گلستان توزیع می شود که این طرح از 14 مهرماه توسط واحدهای سیار روستایی آغاز خواهد شد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان از برگزاری مهرواره ملی «پرواز لالایی‌ها» با هدف ترویج میراث معنوی لالایی، احیای لالایی‌های اقوام و خلق آثار جدید خبر داد و متذکر شد: این مهرواره ملی در چهار گروه سنی «کودک»، «نوجوان»، «پدرها و مادرها»، «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» طراحی و اجرا شده است.

 

وی اضافه کرد: این مهرواره ملی به میزبانی استان گلستان انجام خواهد شد و تمامی افراد اعم از کودک، نوجوان، پدربزرگ و مادربزرگ تا پایان آذرماه امسال فرصت دارند حداکثر سه اثر خود را در قالب فایل صوتی یا تصویری به‌ همراه متن لالایی و مشخصات کامل صاحب اثر از طریق سایت golestan.kpf.ir ثبت کنند.

 

رجب نسب تأکید کرد: نتایج این مهرواره ملی در بهمن‌ماه امسال و همزمان با دهه مبارک فجر اعلام خواهد شد و از برگزیدگان تقدیر می شود.

 

کد خبر 979072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha