تخریب ۱۴۴ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین

عبدی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۴ مورد بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی تخریب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «پرویز عبدی» در سومین نشست ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص استان قزوین که امروز (یکشنبه ۱۳ مهر) در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، بیان کرد: شهرداری ها در حریم شهرها، وظیفه حفاظت از حریم را دارند و ما اعتقاد داریم شهرداری ها، امور اراضی و جهاد کشاورزی باید جدی پای کار باشند تا بتوانیم حریم را حفظ کنیم.

 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در خصوص شوراها و دهیاری ها هم مگر می شود در روستایی ساخت و سازی صورت گیرد، ولی دهیار و بخشدار بی خبر باشد، زیرا در منطقه حضور دارند و مشاهده می کنند؛ بنابراین باید با جدیت بیشتری با این موضوع برخورد شود.

 

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی اظهار کرد: با توجه به اینکه قزوین در موقعیت استثنایی قرار دارد و دارای پتانسیل های بالقوه و امتیازهای خاص نظیر برخورداری از کوهستان، دشت و نزدیکی به پایتخت است، بنابراین سرریز استان های تهران و البرز است البته در این استان با توجه به اینکه رصدها و پایش ها خوب انجام می شود و با پشتیبانی مراجع قضایی، وضعیت خوبی داریم.

 

عبدی اعلام کرد: با توجه به اقتصاد تورمی و اقدام برای تبدیل نقدینگی به کالا، یکی از بسترهای سرمایه گذاری مقوله زمین است بنابراین بازار سرمایه گذاری در این زمینه رونق دوچندان دارد و رویکرد افراد برای خرید زمین و ملک شتاب دوچندانی گرفته و موجب سوداگری و رانت در اراضی کشاورزی شده است.

 

وی تأکید کرد: تمامی دستگاه ها باید از محدوده و حریم تکالیفی خود صیانت و حراست کنند و علاوه بر جهاد کشاورزی، شهرداری ها، بخشداری ها، شوراها، آب منطقه ای، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، اتحادیه ها، تعاونی های مسکن و غیره باید به این موضوع توجه داشته باشند.

 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای این منظور لزوم هماهنگی دستگاه های اجرایی و بسیج امکانات شان و استفاده از ظرفیت رسانه ها لازم است.

 

وی توضیح داد: جایی که ساخت و ساز غیرمجاز به اتمام رسیده باشد، پرونده در مرجع قضایی مطرح می شود ولی بنایی که در حال ساخت باشد و به اتمام نرسیده باشد، جهاد کشاورزی با حضور نماینده دادستان و یا نماینده دادگاه می تواند نسبت به قلع و قمع اقدام کند و نیاز به سیر مراحل قانونی نیست.

 

عبدی خاطر نشان کرد: اگر نماینده های دادستان در شهرستان ها پیگیر این ماده قانونی (تبصره ۲ ماده ۱۰) باشند در سطح استان پاکسازی می کنیم.

 

وی با اشاره به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی در نیمه نخست سال جاری یادآور شد: قزوین ۷۸ مورد، بوئین زهرا ۱۶ مورد، تاکستان ۱۱، البرز ۳ مورد، آبیک ۲۱ مورد و آوج ۲ مورد بوده که در مجموع ۱۳۱ مورد بوده است که ۱۳ مورد هم در روز گذشته در قزوین داشتیم که در مجموع ۱۴۴ مورد تخریب ساخت وساز غیرمجاز در سطح استان صورت گرفته است.

 

کد خبر 979187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha