۲ هزار تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان زنجانی پرداخت شد

صفری گفت: از ابتدای امسال بیش از ۲ هزار تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۷۸۲ میلیون تومان برای توانمند سازی مددجویان زنجانی پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 15 میلیارد  و782 میلیون تومان تسهیلات درقالب وام قرض الحسنه برای توانمند سازی جامعه هدف  در قالب طرح های  اشتغال وخودکفایی ، کارگشایی  وتسهیلات مسکن به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) توسط صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان زنجان پرداخت شده است .

 

هدایت صفری ادامه داد: در 6 ماهه اول  سال جاری 2002 نفر از تسهیلات اشتغال و توانمندسازی، تسهیلات خرید، ساخت و یا ودیعه مسکن و وام کارگشایی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان زنجان بهره‌مند شده‌اند.

 

وی بابیان اینکه رویکرد کمیته امداد در برنامه ششم توسعه، راهبرد اشتغال و توانمندسازی است افزود: مقام معظم رهبری در حکم ریاست امداد به دو رویکرد اصلی و سازنده کمیته امداد تأکید کردند که یکی ایجاد درآمد باثبات و دیگری توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است که معظم له وظیفه امداد گران را مشخص و نقشه راه امداد را ترسیم فرمودند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خدمات ارائه‌شده توسط صندوق امداد ولایت استان را مناسب ارزیابی کرد و افزود: از زمان راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت شعبه زنجان خدمات قابل‌توجهی برای مددجویان و افراد نیازمند استان ارائه‌شده است و با مشارکت خیران و نیکوکاران این خدمات بهتر و بیشتر می‌شود.

 

صفری بابیان اینکه فعالیت‌های این صندوق بر اساس مقررات بانک مرکزی وبه صورت بانکداری اسلامی وکاملا قرض الحسنه صورت می‌گیرد، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از15 میلیارد و782 میلیون تومان تسهیلات به 2002 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به صورت قرض الحسنه در قالب طرح‌های اشتغال و خودکفایی، تسهیلات کارگشایی و تسهیلات خرید، احداث و ودیعه مسکن پرداخت شده است؛ که در کمال عزت و احترام و کرامت انسانی مددجویان و در کوتاه‌ترین زمان انتظار پرداخت شده است.

 

وی ادامه داد: از مجموع تسلات پرداختی صندوق امداد ولایت در سال جاری 176فقره تسهیلات اشتغال و خودکفایی ، 1170فقره  وام حمایتی وکارگشایی و656 فقره تسهیلات خرید ،احداث  و ودیعه مسکن بوده است .

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: از دیگر اهداف صندوق امداد ولایت اشاعه سنت حسنه ی  قرض‌الحسنه در جامعه، جذب منابع بیشتر از خیران برای پرداخت وام قرض‌الحسنه و تغییر رویکرد کمک‌های کمیته امداد از بلاعوض به معوض است.

 

کد خبر 979201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha