امامزاده «غریبنده»  میزبان مردم رضوانشهر در اربعین حسینی

کوچکی گفت: مراسم روز اربعین در فضای باز امامزاده غریبنده رضوانشهر همراه با زیارت اربعین، عزاداری و اقامه نماز ظهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «سید محسن کوچکی» امروز (یکشنبه، 13 مهر ) در گفت وگو با خبرنگار شبستان در رضوانشهر اظهار داشت: شرایط حساس به‌وجود آمده از ویروس منحوس کرونا، تنگناهای معیشتی مردم در کنار تحریم ها و تهدیدهای ظالمانه دشمنان این مرز و بوم، حرکت عظیم اربعین را تحت شعاع خود قرار داده است اما این موضوع نباید باعث غفلت از حقیقت این روز عظیم شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رضوانشهر دو عنصر اصلی که در پدیده اربعین نقش مهمی را ایفا می کنند را «زائر اربعین » و «خادم اربعین » عنوان کرد و افزود: توجه به این دو عنصر در اربعین امسال با توجه به اوضاع حادث شده بسیار حائز اهمیت است.

 

وی تاکید کرد: برای توجه به عنصر نخست می توان از راه‌کارهایی همچون زیارت نیابتی، زیارت امامزاگان و راهپیمایی های نمادین استفاده کرد و برای عنصر دوم از ایده های همچون خدمت نیابتی، موکب داری نیابتی و یا خدمت به زوار امامزادگان بهره گرفت.

 

حجت الاسلام کوچکی در ادامه با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری و عدم برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین مسئولیتی ندارد، خاطر نشان کرد: این سازمان در اقدامات ستاد اربعین مشارکت فعالانه دارد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا را در اولویت قرار دارد.

 

وی اضافه کرد: در شهرستان رضوانشهر راهپیمایی جاماندگان اربعین برگزار نمی شود اما مراسم شب و روز اربعین در تعدادی از مساجد و هیئت های مذهبی که از فضای باز استفاده می کنند، دایر می‌شود.

 

حجت الاسلام کوچکی تاکید کرد: در سه شب منتهی به اربعین که شهادت پیامبر عظیم الشان، امام حسن و امام رضا (ع) است نیز در برخی از مساجد و هیئت های مذهبی با رعایت پروتکل بهداشتی مراسم عزاداری برگزار می شود.

 

وی همچنین از راه اندازی پویش زیارت نیابتی با محوریت پیوند اجتماعی بین مردم ایران و عراق خبر داد و اظهار داشت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رضوانشهر ضمن تسلیت این ایام هشدارها و تذکرات لازم را به گروه های هدف خود نسبت به رعایت دستورات بهداشتی ارائه کرده است.

کد خبر 979213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha