نمایش دو اثر نقاشی در  نخستین تور مجازی انجمن هنرمندان نقاش

هنرمند نقاش گفت: در اولین تور مجازی نمایشگاه آثار اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران دو اثر از من با عنوان«من و خودِ خودم» و «تنهایی بی تن» از مجموعه نقاشی‌هایم با عنوان«تن‌ها» به نمایش درآمده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، اولین تور مجازی نمایشگاه آثار اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران با حمایت ماهنامه فرهنگی هنری پیش‌نگاه از روز جمعه ١١  در صفحه اینستاگرام ماهنامه پیش‌نگاه و انجمن هنرمندان نقاش ایران در دسترس مخاطبان قرار گرفت است، «آزاده نیکو»، مدرس و نقاش و عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران با دو اثر نقاشی در این نمایشگاه مجازی حضور دارد برپایی این نمایشگاه بهانه ای شد تا با این هنرمند نقاش به گفتگو بنشینیم که در زیر می آید:

 

 

در نمایشگاه کارنمای مجازی  آثار اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران  چند اثر از شما به نمایش درآمده است؟

در این نمایشگاه دو اثر با عنوان«من و خودِ خودم» و «تنهایی بی تن» از مجموعه نقاشی‌هایم با عنوان«تن‌ها» به نمایش درآمده است.

 

 در دو اثر نقاشی «من و خودِ خودم» و «تنهایی بی تن» به چه موضوعی پرداخته اید؟

از لحاظ محتوای آثار، این مجموعه نقاشی‌ها، با نگاهی به مفهموم تنهایی وجودی_اگزیستانسیال_ خلق شده اند. در این نوع از تجربهٔ تنهایی، فرد از روزمرگی ها جدا می‌شود، عمیق‌تر به زندگی فکر می‌کند و مسئولیت و اختیار بیشتری در مقابل رفتارش احساس می‌کند.این درک تنهایی وجودی، باعث رشد فردی و همچنین ارتباط عمیق‌تر با دیگران می‌شود.

 

 

به طور مشخص در اثر«من و خودِ خودم» به چه اشاره دارید؟

در اثر نقاشی با عنوان«من و خودِ خودم» با فرمی نمادین از بدن انسانی مواجه هستیم که پیچیدگی‌های درونش پیداست. گویی نگرانی برای نمایش آن چه هست در تنهایی یا جمع وجود ندارد. همچنین در اثر نقاشی دیگرم«تنهایی بی‌تن» برای بیان شعف و رهایی از خویش و دیگری، خط و نقش و رنگ را در رقصی آزادانه به چرخش واداشته‌ام. از لحاظ فرم، عنصر خط و طراحی در این دو اثرم به خوبی نمایان است. رنگ ها شفاف و درخشانند و بدون بافت نقاشی شده‌اند و مانند دیگر آثارم از لحاظ فرم و محتوای روایتگر آن، یادآور نگارگری ایرانی هستند.

 

 

نمایشگاه کارنمای مجازی  آثار اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران چگونه برنامه ریزی شد؟

نمایشگاه سالانه آثار اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران برای برگزاری در تاریخ ۲۴ مردادماه ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی شده بود که به دلیل شیوع بیماری کرونا این نمایشگاه به شکل فیزیکی برگزار نشد و مقرر شد تا نمایشگاه به شکل مجازی برگزار شود که بر همین اساس از 11 مهرماه در صفحه اینستاگرام انجمن هنرمندان نقاش ایران و پیش‌نگاه  قرار دارد.

 

آثار اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران برای نمایشگاه کارنمای مجازی  چگونه انتخاب شد؟

مجموعه آثار ارسالی اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران  در چهار مرحله بر اساس دهه سنی هنرمندان  انتخاب شد و در هر نوبت بین ۴۵ تا ۵۰ اثر (از هر هنرمند یک اثر) به صورت تور مجازی ۳۶۰ درجه در وبسایت انجمن هنرمندان نقاش ایران به نمایش درمی آید؛ همزمان اثر دیگر هنرمندان هر مرحله هر هنرمند حداکثر دو اثر در صفحه اینستاگرام انجمن هنرمندان نقاش ایران و پیش‌نگاه به اشتراک گذاشته می شود. همچنین کاتالوگ هر مرحله نیز به صورت مجزا و مجازی در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 979232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha