حضور شیراز در نشست مجازی هیئت مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان

جورکش گفت: نشست هیئت مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان با حضور شهر شیراز به صورت مجازی برگزار شد و مسائل مشترک شهرهای تاریخی با حضور سایر اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید جورکش»، امروز (یکشنبه 13 مهر) از برگزاری نشست هیئت مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان خبر داد و به خبرنگاران گفت: در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد، شهر شیراز نیز حضور داشت.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز افزود: این نشست مجازی، فرصت مطلوبی برای هم اندیشی در مورد مسائل مشترک شهرهای تاریخی است.

وی اضافه کرد: مقرر شده بود این نشست که هر 2 سال یک بار برپا می شود، امسال در شهر «کازان» روسیه برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

جورکش اعلام کرد: هجدهمین کنفرانس جهانی شهرهای تاریخی در سال 2022 با فاصله زمانی یک ساله به صورت استثنا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به پیشنهاد شیراز در هفدهمین نشست مذکور بیان کرد: پیشنهاد شیراز در این نشست مجازی، عضویت آزمایشی در اتحادیه شهرهای تاریخی بود تا پس از طی مدت زمان مشخص و نحوه فعالیت برای عضویت قطعی آنها تصمیم گیری شود.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز ادامه داد: در این نشست مجازی، همچنین گزارش عملکرد مالی سال 2019 و تصمیم گیری برای بودجه و برنامه های سال مالی 2020 عنوان شد.

جورکش اضافه کرد: 119 شهر از 66 کشور عضو اتحادیه شهرهای تاریخی هستند که نام شیراز در شمار هیئت مدیره این اتحادیه قرار دارد و عضویت شیراز در سازمان های جهانی دیگری همچون «متروپلیس»، سازمان جهانی شهرهای هوشمند، شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو،  «شبکه همکاری بین شهری برای میراث فرهنگی معنوی»، «مجمع شهرداران آسیایی»، «سازمان پایتخت ها و شهرهای اسلامی» «سازمان شهرها و حکومت های محلی متحد»  و «شهرداران صلح» مایه مباهات است.

کد خبر 979284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha