تشکیل بانک اطلاعاتی کودکان کار در فارس از طریق اسکن عنبیه

کشفی نژاد گفت: کودکان کار پس از جمع آوری توسط شهرداری و تحویل به بهزیستی فارس از طریق سیستم اسکن عنبیه، شناسنامه دار خواهند شد که بهترین راه برای ثبت اطلاعات کودکان و شناسایی افراد جدید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدصادق کشفی نژاد»، امروز (یکشنبه 13 مهر) با اشاره به راهکارهای اصولی برای مواجهه با کودکان کار به خبرنگاران گفت: آموزش و آگاهی بخشی عمومی تنها راه ریشه کردن پدیده کودکان کار است.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: کمک نقدی در چهارراه ها، روش درستی برای حمایت از این کودکان نیست و بهترین راه ریشه کن کردن این مشکل، آموزش از طریق صدا و سیماست.

وی اضافه کرد: تا زمانی که به این کودکان در سر چهارراه ها پول داده شود، آنها مشوق و انگیزه برای ادامه این روند خواهند داشت اما آگاهی بخشی به جامعه موجب توقف رشد این موضوع خواهد شد.

کشفی نژاد با اشاره به معضلات این حمایت ها بیان کرد: بارها دیده شه که پس از ایجاد اشتغال برای کودکان کار توسط اداره کل بهزیستی باز هم به دلیل کسب درآمد در سر چهارراه ها، شاهد حضور کودکان در اماکن مختلف سطح شهر بوده ایم اما راه اصولی جمع آوری و سامان دهی این کودکان توسط دستگاه های متولی هستیم.

وی همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی کودکان کار از طریق اسکن عنبیه خبر داد و گفت: کودکان کار پس از جمع آوری  توسط  شهرداری و تحویل به بهزیستی فارس از طریق سیستم اسکن عنبیه، شناسنامه دار خواهند شد که بهترین راه برای ثبت اطلاعات کودکان و شناسایی افراد جدید است.

کد خبر 979305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha