طرح نورالثقلین به منظور افزایش فعالیت‌های قرآنی در کردستان اجرا می‌شود

ناصر علیپور گفت: طرح نورالثقلین به منظور افزایش فعالیت‌های قرآنی و جلسات قرآن خانگی در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، ناصر علیپور ردیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در نشست اعضای مجمع اندیشه‌ورز طرح تربیت قرآنی نورالثقلین در کردستان اظهار کرد: به برکت نظام انقلاب اسلامی رشد چشمگیری در حوزه قرآن کریم از جمله قرآئت، حفظ قرآن و مفاهیم قرآن را شاهد بوده‌ایم.

 

 

ناصر علیپور با اشاره به اینکه طرح شبکه تبلیغی تربیت قرآنی نورالثقلین افزود: طرح نورالثقلین به منظور افزایش فعالیت‌های قرآنی اجرا می‌شود و براساس این طرح تا سال ۱۴۱۰ در سراسر کشور  ده میلیون خانواده قرآنی تحت پوشش فعالیت‌های قرآنی قرار می‌گیرند.

 

 

وی بیان کرد: در این طرح هدف آن است که جلسات خانگی قرآنی توسعه و افزایش یابد و گروههای خویشاوندی و خانوادگی، گروه همسالان، گروه طلاب و غیره می‌توانند شبکه تربیت قرآنی را تشکیل دهند.

 

 

وی اضافه کرد: این گروههای قرآنی برروی سواد قرآن و سپس درک عبارات و آیات قرآن و در نهایت تدبر در آیات و بطن قرآن کریم فعالیت می‌کنند.

 

 

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: در فاز نخست این طرح ساماندهی جلسات قرآنی مساجد، اماکن مذهبی، موسسات و خانه‌های قرآنی مدنظر است.

 

 

علیپور خاطر نشان کرد: اساتیدی آموزش داده خواهند شد و منابعی تدوین می‌شود تا جلسات قرآنی براساس منابع و با همکاری این اساتید دایر شود.

 

 

وی با بیان اینکه نباید جلسات قرآنی تعطیل شوند، اعلام کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا جلسات قرآن با تعداد کم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تداوم خواهد یافت.

 

 

وی اضافه کرد: مدیریت شبکه‌های قرآنی برعهده خود مردم و فعالان قرآنی است و دارالقرآن کریم ناظر این طرح خواهد بود.

 

 

رئیس اتحادیه موسسات قرآنی کردستان نیز در این جلسه گفت: جلسات قرآن خانگی در کردستان سالهاست که برگزار می‌شود.

 

 

عزت‌پور با بیان اینکه کلاس‌ها و فعالیت‌های قرآنی در استان کردستان با استقبال روبه‌روست، افزود: سازماندهی و نظارت بر کلاس‌ها و جلسات خانگی قرآن کریم باید با برنامه‌ریزی انجام گیرد.

 

 

وی با بیان ابنکه برای برگزاری جلسات خانگی باید اعتباری درنظر گرفته شود، بیان کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا بیشتر کلاس‌ها به شیوه مجازی برگزار می‌شود.

 

کد خبر 979372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha