۴۳ هزار هکتار به سطح گلخانه های کشور  افزوده می شود

طهماسبی با تاکید بر اینکه در تمام استان‌های کشور توسعه سطح گلخانه‌ها در حال انجام است، گفت: ۴۳ هزار هکتار به سطح گلخانه های کشور تا افق ۱۴۰۴ افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علی طهماسبی» عصر امروز (۱۳ مهر) در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع گلخانه‌ای محمدیه خوسف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه گلخانه ها جزو طرح های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است.

 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل  سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه در مناطقی با آب و هوای خشک همانند خراسان جنوبی باید از آب بیشترین استفاده را کرد، گفت: گلخانه ها یک سیستم متراکم کشاورزی خوب است بنابراین دولت عزم خود را جزم کرده تا افق 1404 میزان 43 هزار هکتار به سطح گلخانه های کشور که در سال 92 حدود هشت هزار و 800 هکتار بود، اضافه کند.

 

طهماسبی گفت: در حال حاضر سطح گلخانه‌های کشور به 20 هزار هکتار رسیده است و  در تمام استان‌های کشور توسعه سطح گلخانه‌ها در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه  بیشتر گرایش ما به سمت مناطق خشک و کم آب است، بیان کرد: بنابراین تسهیلاتی به متقاضیان پرداخت و در زمینه عملیات زیربنایی شهرک‌ های گلخانه‌ای دولت کمک می‌کند.

 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به اینکه  استاندار خراسان جنوبی با جدیت توسعه گلخانه ها را دنبال می کند، گفت: امیدواریم با اعتبارات ملی و استانی شهرک‌های گلخانه‌ای در این استان احداث و زمینه تولید و اشتغال در استان فراهم شود.

 

طهماسبی با بیان اینکه بازار بیشتر محصولات گلخانه‌ای در کشور صادراتی است، افزود: امیدواریم خراسان جنوبی با نهضت گلخانه‌ای که راه انداخته در این زمینه موفق باشد، ما هم کمک می ‌کنیم تا بتوان حرکت موثری در استان خراسان جنوبی رقم بخورد.

 

وی تصریح کرد: برای متقاضیان احداث گلخانه‌ها در مناطق کم برخوردار، تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده است اما این افراد باید به سمت محصولات با ارزش بالا و نیاز آبی کم سوق داده شوند.

 

وی با اشاره به انبار شدن محصول زرشک کشاورزان خراسان جنبوبی و ضرر و زیان کشاورزان، گفت: در آستانه فصل برداشت دوباره زشک هنوز محصول سال گذشته کشاورزان فروش نرفته و هفت هزار تن زرشک استان در انبارها موجود است که سازمان تعاون وارد این موضوع شده است و  خرید توافقی زرشک از کشاورزان انجام و با فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تهران برای فروش این محصول هماهنگی لازم انجام شده است.

 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان گفت: کشاورزان خراسان جنوبی مطمئن باشند وزارت جهاد کشاورزی اجازه نمی‌دهد زرشک کاران ضرر کنند در نتیجه محصول را یا خریداری، صادر و به فروش می‌رسانیم.

کد خبر 979494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha