انتشار مجموعه آثار خوشنویسان شیراز

جعفری گفت: مجموعه آثار خوشنویسان شیراز در قالب کتاب «دردانه های دیرین» منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی جعفری» در آئین تجلیل از پیشکسوتان خوشنویسی شیراز گفت: هنرمندان خوشنویسی این کلانشهر از دیرباز تا کنون نقش مهمی در اعتلا و درخشش هنر ایرانی-اسلامی داشته اند و آثار خاندان های با اصالت هنر خوشنویسی شیراز در موزه های ایران و جهان جلوه گری می کند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: هنر خوشنویسی در فضاها و تبلیغات محیطی شیراز مورد توجه قرار می گیرد و فرهنگ و هنر که حاصل عقل سلیم و ذوق لطیف است با انسان هایی از این تبار، اعتبار پیدا می کند.

وی اضافه کرد: به پشتوانه خرد  و بینش در هنر خوشنویسی و به پاس رفتار لطیف و نوشتار ظریف که با ترکیب رفعت و رافت هم داستان است، این لوح سپاس تقدیم به حضور گهربار اساتید خوشنویسی می شود.

جعفری اعلام کرد: مجموعه آثار خوشنویسان شیراز به پاس حفظ این هنر دیرینه در قالب کتاب «دردانه های دیرین» منتشر می شود.

«سعید نظری» نیز در این آئین گفت: بوستان خوشنویسی به مساحت هفت هکتار در شیراز ساخته می‌شود.

عضو شورای شهر شیراز افزود: در این بوستان المان‌های خوشنویسی نصب خواهد شد و در ساختمانی که ساخته می‌شود شعبه دوم انجمن یا موزه خوشنویسی نیز راه‌اندازی خواهد شد.

«احمدرضا دستغیب»، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در این آئین گفت: تجلیل از هنرمندان به صورت مداوم ادامه خواهد داشت  وتقدیر و تشکر از هنرمندان خوشنویس قدردانی شورا و شهرداری نیست، بلکه سپاسی از سوی شهروندان شیرازی به واسطه یک عمر تلاش هنری است.

«مجید چیز فهم» نیز گفت: در کنار تقدیر از اهالی هنر باید به اصل هنر خوشنویسی توجه شود و با تکیه بر این هنر می‌توان به تمام موضوعات فرهنگی دست پیدا کرد و هنرجویان این رشته در طول دوره آموزشی به لحاظ فرهنگی، ایجاد شخصیت هنری و اعتماد به نفس رشد پیدا می‌کنند.

 رئیس انجمن خوشنویسی شیراز با اشاره به پیشینه ۵۰ ساله انجمن خوشنویسان شیراز افزود: این انجمن از انجمن‌های فعال کشور است که در برخی زمینه‌ها دارای عنوان برتر بوده و به فراخور زمان تا سالیانه سه هزار هنرجو را میزبانی کرده که البته به دلیل کرونا هم‌اکنون این رقم به ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: استقبال بانوان از این هنر چشمگیر است و اگر تا چند دهه قبل تعداد هنرجویان آقا چهار برابر بانوان بود اکنون این وضعیت برعکس شده است.

خاطر نشان می شود در این مراسم که توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد از اساتید خوشنویسی، «مجید چیزفهم دانشمندیان»، «قاسم احسنت» و «علیرضا کریم‌پور» به واسطه یک عمر فعالیت هنری تقدیر و تشکر شد.

کد خبر 979522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha