زیارت اربعین در مسجد جامع تولم‌شهر قرائت می‌شود

طبایی گفت: همزمان با روز اربعین حسینی زیارت اربعین در مسجد جامع تولمشهر برگزار می‌شود.

«سیدعباس طبایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین روز زیارتی اباعبدالله الحسین‌(ع) است و یکی از علائم شیعه بودن ما قرائت زیارت اربعین در این روز است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر در روز اربعین علاوه بر قرائت زیارت عاشورا به قرائت زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) که به عنوان زیارت از راه دور امام حسین(ع) معروف است تاکید شده است افزود: جاماندگان اربعین با قرائت این زیارت در ثواب زائران امام حسین(ع) در روز اربعین سهیم می‌شوند.

 

وی زیارت اربعین را سبب تجدید میثاق و عهد با سید و سالار شهیدان  امام حسین (ع) دانست و گفت: مضامین بلندی در زیارت اربعین نهفته است که با دریافت این مضامین می‌توان عقل و عاطفه را با هم پیوند داد.

 

طبایی با اشاره به اینکه همزمان با شب اربعین مراسم سخنرانی و مداحی در مسجد جامع برگزار می‌شود تصریح کرد: در صبح اربعین حسینی هم زیارت اربعین با حضور عموم مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این جسد برگزار خواهد شد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر خاطرنشان کرد: طبق حدیثی از امام صادق(ع)، یکی از 5 نشانه مومن، «قرائت زیارت اربعین» در این روز بزرگ است بنابراین، قرائت زیارت اربعین و پیاده‌روی اربعین طبق احادیث معصومین از نشانه‌های مومن است.

کد خبر 979616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha