۳۵۴ گروه جهادی در سطح استان قم مشغول به خدمت رسانی هستند

مدیر حرکت های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان قم از فعالیت ۳۵۴ گروه جهادی در این استان خبر داد.

«سید علی سیدمیرزایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: از این تعداد 94 گروه، محله محور و بقیه جغرافیامحور هستند که در عرصه ها و زمینه های مختلف همچون امور عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان و ... به فعالیت خدمت رسانی و محرومیت زدایی اهتمام دارند.

 

مدیر حرکت های جهادی بسیج سازندگی قم همچنین با اشاره به درخشش بسیاری از گروه های جهادی استان قم در امر مقابله با کرونا از ابتدای شیوع این ویروس منحوس تاکنون گفت: اعضای گروه های جهادی با همان روحیه انقلابی و جهادی و رویکرد مخلصانه در موج سوم شیوع کرونا نیز همچنان پای کار هستند و در زمینه حضور در بیمارستان ها و یا عرصه های دیگر به کادر بهداشت و درمان برای مهار موج کرونا کمک می کنند.

 

سیدمیرزایی ادامه داد: در زمینه برگزاری رزمایش کمک و همدلی مؤمنانه نیز گروه های جهادی در مرحله دوم در سه فاز دهه ولایت( عید قربان تا عید غدیر)، دهه اول محرم و نیز دهه آخر ماه صفر فعال بوده و هستند و در این باره به لطف الهی و با کمک مردم و خیرین، بسته های معیشتی بسیاری تهیه و میان خانواده های محروم و کم بضاعت توزیع شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط خاص امسال و ممنوعیت سفر اربعین و نیز پیاده روی این روز در سراسر کشور گفت: بسیاری از محبان و عاشقان امام حسین(ع) امسال به جهت تداوم شرایط کرونایی موفق نشدند که در مراسم بزرگ و میلیونی پیاده روی اربعین در کشور عراق حضور داشته باشند اما ضمن قرائت زیارت اربعین از راه دور می توانند در پویش ها و طرح های خداپسندانه کمک به محرومان و نیازمندان حضور فعالی داشته باشند.

 

سیدمیرزایی افزود: آن طور که ما برآورد کرده ایم، حداقل هزینه سفر اربعین برای هر شهروند قمی مبلغ 500 هزار تومان است که عزیزان می توانند این مبلغ یا بخشی از آن را نذر مهربانی کنند تا به این وسیله بسته های معیشتی تهیه شده و میان خانواده های کم بضاعت و محروم استان توزیع گردد.

 

وی در خاتمه بیان داشت: بر اساس برنامه ریزی ها، مقرر شده هر آورده ای که از سوی مردم و خیرین در این باره جمع آوری شود، از سوی سپاه و بسیج نیز به همان میزان به این کار اختصاص یابد تا در مرحله سوم رزمایش مؤمنانه در دهه آخر ماه صفر بین خانواده های نیازمند توزیع شود و به این وسیله گام ارزنده ای در مسیر عمل به گفتار و سیره نورانی اهل بیت(ع) و سیدالشهدا(ع) برداشته شود.

کد خبر 979743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha