مهارت راه گره گشایی از مشکلات روز کشور است

اوسط هاشمی با اشاره به اینکه گره گشایی از مشکلات روز کشور باید با مهارت انجام شود، گفت: در سال های آینده، مهارت در جهان تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی اوسط هاشمی»، امروز (دوشنبه 14 مهر) در جلسه مهارت استان فارس که در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، گفت: در فارس از مهارت سخن گفتن کار دشواری است، فارس، مهد مهارت کشور محسوب می شود و نشانه هایی از مهارت در این استان گنجانده شده که توجه جهانیان را به خود معطوف کرده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای فارس با اشاره به اینکه این استان یک نمایشگاه اصلی از مهارت نیاکان خود است، امیدوارم برای امروز ایران هم راهکار داشته باشد، تاکید کرد: نقد وجود دارد که در ایران که زمانی سرزمین مهارت بوده است، امروز از بیکاری سخن می گوییم.

وی با اشاره به اینکه 40 سال ریل گذاری بر اساس دانشگاه گرایی بوده است و پیرامون مهارت صحبتی نشده است، اظهار کرد: 40 مرکز آموزشی مربوط به ستاد کل نیروهای مسلح داریم که بر اساس سنجش آن، 85 درصد حاضرین فاقد مهارت هستند.

اوسط هاشمی با اشاره به اینکه گره گشایی از مشکلات روز کشور باید با مهارت انجام شود، تاکید کرد: بخشی از تولید ثروت کشور به آثار باستانی بر می گردد.

وی با اشاره به اینکه بودجه آموزش های مهارتی کشورهای خاورمیانه از 18 درصد به 43 درصد افزایش یافته است، این نشان از اهمیت مهارت دارد، افزود: در سال های آینده، مهارت در جهان تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروز با تنوع و کثرت در بازار دیجیتال شاهد هستید و از این رو تغییر نوع نگاه و نگرش در نظام آموزشی لازم است، تاکید کرد: دپارتمان ملی مهارت دیجیتال را در فارس باید راه اندازی خواهیم کرد و همه مشاغل و دوام آن را باید در گرو این مهارت مورد توجه قرار می گیرد و ما باید جریانی ایجاد شود تا بتوانیم نمایشی از مهارت روز را معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه عمر مفید مهارت پنج ساله بوده، چرا که تحول و تغییر شگرف است، تاکید کرد: به خاطر اینکه بتوانیم به مطالبه امروز جامعه پاسخ دهیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه از بهمن تا امروز بیش از یک میلیون شغل را از دست داده ایم، افزود: این ریزش نشان می دهد، در بحران مهارت برای عبور از سختی نداریم و بازگشت این تعداد شغل حدود 2 سال طول می کشد و از این رو کثرت و تنوع باید هدف گذاری شود.

اوسط هاشمی با اشاره به اینکه 5 درصد جمعیت استان را هدف گذاری و روی این مورد کار کنیم، اظهار کرد: طرح آمایش استان فارس بدون توجه به استان بوشهر و هرمزگان نمی تواند معنا بدهد.

وی با اشاره به اینکه ما باید پیوست مهارت را در کارها الزامی کنیم، تاکید کرد: 750 آموزشگاه آزاد در فارس وجود دارد و از این رو لازم است آموزشگاه های آزاد از کاربری زمین های آموزشی بهره مند شوند و شهرک مهارتی در فارس راه اندازی شود.

کد خبر 979767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha