آگاهی بخشی مهم ترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی است

ثمینی با اشاره به اهمیت مشارکت دستگاه ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، گفت: آگاهی بخشی مهم ترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی است.

« محمود ثمینی» در حاشیه جلسه شورای هماهنگی با مبارزه با مواد مخدر استان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، اظهار داشت: مبارزه با آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد نیازمند همکاری جدی مردم و دستگاه های اجرای است.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان افزود: بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها و دفاتر تسهیلگری در همه حوزه‌های مبارزه با مواد مخدر مهم و اثربخش است.

 

وی خاطرنشان کرد: باید سهم هر دستگاه در مقابله ومبارزه با اعتیاد مشخص شود وهمه نقش خود را به خوبی ایفا کنند. 

 

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به جانفشانی شهدای گرانقدر  مبارزه با مواد مخدر، بیان کرد: در همه حوزه ها بخصوص حوزه مقابله اقدامات وهزینه های قابل توجه ای صورت گرفته اما وقتی ارزیابی می کنیم می بینیم هنوز تا ایده آل فاصله داریم.

 

ثمینی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی جدی در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد، اظهار کرد:  در این زمینه باید کار پژوهشی موثر انجام شو. 

 

وی خاطرنشان کرد: نباید به جمع آوری و ساماندهی معتادان بسنده کرد بلکه باید فرایند درمان که همان باز پروری اجتماع بهبود یافتگان است صورت پذیرد. 

 

ثمینی اظهار کرد: در مرحله بعد حرفه آموزی معتادان متجاهر با هدف توانمندسازی این افراد از دیگر برنامه هایی است که زمینه اشتغال و کسب درآمد برای دوران پس از بهبود را فراهم می کند وبه عنوان یک ضرورت باید در دستور کاردستگاه ها قرارگیرد.

کد خبر 979775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha