تبیین درس های عاشورا رسالت بزرگ نهادهای فرهنگی است

حجت الاسلام موسوی گفت: تبیین و نهادینه کردن درس های عاشورا و فرهنگی حسینی رسالت بزرگ نهادهای فرهنگی و دینی از جمله کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهرستان بدره، صبح امروز(۱۴ مهر) در در آئین رونمایی آغاز بافت فرش دست بافت کانون فرهنگی و هنری روستای گچ کوبان از توابع شهرستان بدره  به منظور  اهدا به حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع)، اظهار کرد: مردم استان ایلام همواره با استقبال از زوار اربعین حسینی، عشق و ارادت خود را ائمه اطهار(ع) و به ویژه سید و سالار شهیدان نشان داده اند.

 

حجت الاسلام« سید مصطفی موسوی» با بیان اینکه این عشق و ارادت مردم ایلام به ائمه اطهار(ع) در ایام اربعین حسینی  برای همیشه در تاریخ ضبط و ماندگار شده است، تصریح کرد: مردم استان ایلام  به عنوان خادم الحسین(ع) همواره در امر استقبال و پذیرایی از زوار اربعین حسینی سنگ تمام گذاشته اند.

 

وی با بیان اینکه تبیین و نهادینه کردن فرهنگ حسینی و درس های بزرگ عاشورا مهم ترین رسالت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی از جمله کانون های فرهنگی و هنری مساجد است، ابراز کرد: پیام ها و درس های عاشورای حسینی باید با ارائه برنامه های فرهنگی و هنری در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان زنده نگاه داشته شود.

امام جمعه شهرستان بدره با اشاره به فعالیت ها و برنامه های خوب فرهنگی و هنری کانون های مساجد در طول سال و مناسبت های مذهبی، بیان کرد: زنده نگه داشتن پیام حادثه کربلا زمینه ساز تربیت نسل حسینی در جامعه است و نهادهای فرهنگی باید بیش از گذشته در این زمینه فعال باشند.

 

حجت الاسلام موسوی با تقدیر از فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در زمینه های مختلف، گفت: اقدام بسیار ارزشمند اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در راستای بافت فرش نفیس و اهدای آن به حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) به خوبی عشق و ارادت مردم استان ایلام را به ائمه اطهار(ع) نشان می دهد.

 

وی با بیان اینکه اربعین حسینی جوشش میلیونی زائران حسینی در راستای اراده الهی است، خاطرنشان کرد: با توجه با تاکیدات مقام معظم رهبری، اجتماع بزرگ اربعین حسینی وحدت آفرین است و امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا از مردم عزیز استان درخواست می شود که در ایام اربعین حسینی خانه های خود را به حسینیه تبدیل کرده و عشق و ارادت خالصانه خود را ائمه اطهار(ع) نشان دهند.

 

 

 

 

 

کد خبر 979921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha