خبرنگاران منتقدانی منصف باشند

حیدری با تاکید بر اینکه مطبوعات خوب فقط مطبوعات حامی دولت نیست و در عین حال هم نباید عناد داشته باشد، گفت: اصحاب رسانه باید منتقد منصف باشند و خطوط قرمز و منافع ملی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، جمعی از اصحاب رسانه امروز ( دوشنبه، ۱۴ مهر) با فرماندار جدید شهرستان لنگرود دیدار و‌ گفت وگو کردند.


«رحیم حیدری» در این جلسه با بیان اینکه تعامل با خبرنگاران و برگزاری نشست های خبری مستمر خواهد بود، گفت: خبرنگاران افرادی متفکر، تفکرساز، خط مقدم‌ بحران ها و حوادث و لایق احترام و تکریم هستند.


فرماندار جدید شهرستان لنگرود با اشاره به اینکه گفت وگو بعد اصلی فرهنگ سازی است که بخش زیادی از آن توسط اصحاب رسانه انجام می شود، افزود:  توسعه یافتگی جز با کمک فرهنگ امکان‌ پذیر نیست و فرهنگ نیز جز با یاری رسانه ها ممکن نخواهد بود.

 

حیدری با تاکید بر اینکه مطبوعات خوب فقط مطبوعات حامی دولت نیستند و در عین حال نباید عناد هم داشته باشند، تصریح کرد:  اصحاب رسانه باید منتقد منصف باشند و خطوط قرمز و منافع ملی را رعایت کنند.

 

وی با اشاره به رعایت اخلاق رسانه ای و تقویت سواد رسانه ای در مردم، اظهار کرد: اگر موضوعات مطرح شده در رسانه ها با دید کارشناسی باشد قطعا اعتماد مخاطبان را به دنبال دارد.

 

حیدری ادامه داد: رسانه ها عامل تقویت و توسعه اجتماعی و در عین حال عامل بازدارنده خواهند بود و باید به نقش خود عمل کنند و امروزه که نیاز به تقویت امید در جامعه داریم باید بیشتر از گذشته به تقویت مشارکت مردم و افزایش سرمایه اجتماعی  کمک کنند.

 

فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به اینکه تهمت و افترا به افراد و اشخاص، خلاف شرع،  اخلاق و قانون است، تصریح کرد: رسانه ها باید در  سلسله مقالاتی در خصوص مذمت اینگونه رفتار و فرهنگ سازی هدفمند و بمباران نوشتاری در این زمینه عمل کرده و افکار عمومی را متوجه وقاحت اینگونه از رفتارها کنند.

 

حیدری در پایان با اشاره به شرایط خاص اقتصادی و تحریم های همه جانبه دشمنان، گفت: در این شرایط مسئولان باید بیشتر وقت خود را صرف برنامه ریزی، پیش بینی و پیشگیری از حوادث احتمالی کنند.

 

گفتنی است، در این جلسه صمیمانه اصحاب رسانه به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند و خواستار تعامل بیشتر روابط عمومی ادارات شهرستان با خبرنگاران شدند.

 

کد خبر 979928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha