بهره مندی  ۲۰ هزار خانوار عشایر از آب سالم و پایدار تا پایان دولت

خاوازی گفت: تا پایان دولت ۲۰ هزار خانوار عشایری از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کاظم خاوازی» بعداظهر امروز (۱۴مهر) در آیین بهره برداری از طرح آبرسانی پایدار به ۴۰ محله عشایری شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی به نمایندگی از ۶۲۵ طرح تأمین آب عشایر کشور، اظهار کرد: تمام فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از روستاییان است.

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امروز با افتتاح ۶۲۵ پروژه آبرسانی در کشور ۲۱ هزار خانوار عشایری به آب شرب سالم و پایدار دسترسی پیدا کردند، گفت: تا پایان دولت نیز ۲۰ هزار خانوار دیگر زیر پوشش قرار می‌گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه حدود ۱.۷ درصد جمعیت کشور را قشر نجیب عشایر تشکیل می دهند، ادامه داد: تصریح کرد: جمعیت عشایر کشور ۲۵ درصد گوشت قرمز، ۳۲ درصد صنایع دستی کشور را تولید می کنند و به عنوان عوامل پدافندی در مرزهای کشور نقش بسیار زیادی دارند.

 

خاوازی بیان کرد: ۳۸ درصد جنگل‌ها و مراتع در اختیار عشایر کشور است و  در طول این دولت سطح برخورداری عشایر از آب سالم آشامیدنی از ۴۳ درصد به ۶۳ درصد ارتقا پیدا کرد.

 

وزیر جهاد کشاورزی به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به جامعه عشایر و احیای شورای عالی عشایر  اشاره کرد و گفت: پشتیبانی این مصوبات سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای ۱۳۰ هزار خانوار عشایر بود که اتفاقات خوبی در بخش‌های زیربنایی افتاد.

 

به گفته وی در قانون تسهیلات حمایت از تولید پایدار در بخش عشایر و روستایی ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی هزینه شده است.

کد خبر 979944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha