«جان وطن» با تصانیف و اشعار عارف قزوینی تولید شد

هوشمند گفت: آلبوم موسیقی «جان وطن» شامل تصانیف و اشعار عارف قزوینی به مناسبت هفته دفاع مقدس در واحد موسیقی حوزه هنری قزوین با صدای هنرمندان قزوین در ۶ قطعه تولید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، علی هوشمند با اعلام این خبر افزود: آلبوم «جان وطن» شامل تصانیف و اشعار عارف قزوینی است که در ۶ قطعه با صدای هنرمندان قزوین، توسط مهدی تیموری آهنگ‌سازی و تنظیم شده است.

وی اظهار داشت: این قطعات شامل «از خون جوانان وطن» با صدای نادر محمدی، «صنما» با صدای پرویز قربانی، «از کفم رها» به خوانندگی علی سعیدی، «نرگس» با صدای حمید عبداللهی، و «امان» با صدای عزت‌اله کاکاوند است.

رئیس حوزه هنری قزوین یادآور شد: نوازندگان این اثر شامل: تار: میلاد محمودی، سنتور: سپهر حسن‌خانی،  تنبک: پوریا خورشیدی، نوازنده نی و دودوک و سه تار: مهدی تیموری، نوازنده عود: بابک میرزایی، قانون: امیرحسین مختاری، نوازنده تنبک، کاخن و دایره: میلاد قریشی است.

هوشمند ادامه داد: عارف به عنوان شاعر و موسیقیدان از شخصیت‌های مؤثر و جریان‌ساز در تاریخ معاصر بوده و تا امروز نیز تصانیفش نفوذ و کارکردهای هنری، فرهنگی و اجتماعی زیادی دارد.

وی در پایان گفت: در این مجموعه تلاش شده با رویکردی متفاوت از آثار نوازندگان، خوانندگان و دیگر هنرمندان استان استفاده شود.

کد خبر 980031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha