نبود صنایع فراوری از مشکلات مهم سربیشه است

حجت الاسلام نجمی پور در دیدار وزیر جهاد کشاورزی از نبود صنایع فراوری در شهرستان سربیشه گلایه کرد و خواستار توجه و رسیدگی به این مهم شد.

حجت الاسلام «احمد نجمی پور» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند به مجتمع کشت صنعت بیدمشک مختاران مود اشاره کرد و گفت: هر روزه شیرهای تولید شده این مجتمع برای تهیه شیر خشک به کارخانه آلیس مشهد ارسال می شود. 

 

امام جمعه سربیشه ضمن انتقاد از نبود صنایع فراوری و خام فروشی محصولات کشاورزی و معدنی، از وزیر جهاد کشاورزی خواست با توجه به حجم شیر تولید شده در شهرستان و استان، نسبت به راه اندازی صنایع فراوری شیر و تهیه شیرخشک اقدام شود.

 

به گفته امام جمعه سربیشه با تحقق این مهم علاوه بر ایجاد اشتغال، شیرهای تولیدی استان به جای خام فروشی و خروج در خود استان فراوری می شود.

 

حجت الاسلام نجمی پور با اشاره به زرشک، زعفران و عناب به عنوان محصولات مزیت دار استان، خواستار برند سازی این محصولات شد و این اقدام را در درآمدزایی کشاورزان مؤثر دانست.

 

امام جمعه سربیشه نبود هیچ واحد دانشگاهی در این شهرستان را از دیگر مشکلات پیش رو مطرح کرد و گفت: با توجه به پتانسیل های معدنی، کشاورزی، دامپروری و...در این شهرستان، راه اندازی واحد دانشگاهی مرتبط با ظرفیت ها، در ایجاد اشتغال جوانان تاثیر بسزایی دارد.

 

حجت الاسلام نجمی پور از دیگر مشکلات سربیشه را اختصاص اعتبارات به صورت قطره چکانی برای احداث جاده سربیشه-درح و دوبانده نبودن جاده ماهیرود نام برد و تاکیدکرد: برای بازدهی بیشتر باید اقدامات فرهنگی در کنار مسایل اقتصادی صورت گیرد.

 

وی احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در این جاده که روزانه به طور میانگین 800 کامیون تردد دارد را مهم ارزیابی کرد و گفت: برای جذب سرمایه گذار باید فرش قرمز پهن کرد و موانعی مانند تامین زمین، پرداخت تسهیلات و... را رفع کرد.

 

وی با توجه به بعد مسافتی سربیشه تا افغانستان، تجهیز بیمارستان سربیشه را یکی از راه های درآمدزایی دانست و خواستار تجهیز بیمارستان سربیشه برای جذب بیماران افغانستانی شد.

 

کد خبر 980067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha