لزوم جذب سرمایه گذاران برای بهبود نرخ بیکاری زیرکوه

عربشاهی با بیان اینکه حضور سرمایه گذاران غیر بومی در زیرکوه سبب بهبود نرخ بیکاری می شود، گفت: متاسفانه سرمایه گذاران غیر بومی به خاطر بعد مسافت و عدم دسترسی به حمل و نقل ارزان قیمت از جمله راه آهن تمایلی برای حضور در زیرکوه ندارند.

«محمدحسین عربشاهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: نرخ بیکاری شهرستان زیرکوه 12.1 درصد طبق آمار آخرین سرشماری اعلام شده بود و این نرخ متغیر است.

 

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه فعالیت عمده مردم این شهرستان در حوزه دامداری و کشاورزی است، افزود: بیشترین اعتبارات و تسهیلات و طرح های زیرکوه در زمینه کشاورزی و دامداری به ثبت رسیده است.

 

وی با توجه به اجرای مسکن محرومین بیان کرد: اجرای طرح مسکن محرومین باعث کاهش نرخ بیکاری زیرکوه می شود و در حال حاضر ما در این زمینه با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

 

عربشاهی با تاکید بر اینکه متاسفانه بخش صنعتی زیرکوه ضعیف است، گفت: اگر سرمایه گذاران بیایند و از پتانسیل های کشاورزی و دامداری زیرکوه استفاده کنند و به سمت فرآوری کردن محصولات استراتژیک این شهرستان نظیر زرشک و زعفران بروند قطعا نرخ بیکاری این شهرستان بهبود پیدا می کند.

 

فرماندار زیرکوه با اشاره به اینکه منابع معدنی فراوانی در زیرکوه وجود دارد، ادامه داد: اما سرمایه گذاران غیر بومی به خاطر بعد مسافت و عدم دسترسی به حمل و نقل ارزان قیمت از جمله راه آهن تمایلی برای حضور در زیرکوه ندارند و در حال حاضر اکثر سرمایه گذاران بومی هستند.

 

وی با بیان اینکه برای جذب سرمایه گذاران همه دستگاه ها باید کمک کنند، ادامه داد: برای جذب سرمایه گذاران غیر بومی به سمت زیرکوه باید مسیر استعلامات کوتاه شود و نیازهای سرمایه گذار مقرون به صرفه باشد.

 

عربشاهی در پایان با توجه به اینکه زیرکوه از نظر حوزه عشایری غنی است، افزود: در این راستا دام سبک فراوانی در این شهرستان وجود دارد و می تواند بخش اعظمی از لبنیات و گوشت قرمز استان را تامین کند و محصولات استراتژیک این شهرستان می توانند ارزآوری خوبی داشته باشند هر چند در دوران شیوع ویروس کرونا با کاهش صادرات رو به رو شده اند.

کد خبر 980081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha