مقامات لبنانی به خاطر انفجار برکنار نمی‌شوند

میشل عون رئیس جمهور لبنان فرمانی را برای برکناری سه مقام متهم در تحقیقات در مورد انفجار بندر بیروت در ۴ اوت که منجر به کشته شدن بیش از ۱۹۰ نفر شد ، امضا نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، میشل عون رئیس جمهور لبنان فرمانی را برای برکناری سه مقام متهم در تحقیقات در مورد انفجار بندر بیروت در 4 اوت که منجر به کشته شدن بیش از 190 نفر شد ، امضا نخواهد کرد.

 

دفتر ریاست جمهوری لبنان روز دوشنبه بیانیه ای صادر کرد و گفت: چنین حکمی وجود نخواهد داشت مگر اینکه یک تصمیم رسمی توسط کابینه ای مورد حمایت اکثریت وزرا گرفته شود.

 

کارشناسان قضایی می گویند که حکم برکناری که توسط رئیس جمهور ، نخست وزیر و وزرای مربوطه امضا شده است معمولاً برای برکناری یک مقام کافی است.

 

عبدالحفیظ کایسی ، مدیر حمل و نقل دریایی و دریایی ، حسن کورایتم ، مدیر کل بندر و بدری داهر ، رئیس گمرک ، به دلیل انفجار گسترده در بازداشت هستند.

 

تحقیقات نشان داد که بیشتر مسئول حملات کود نیترات آمونیوم برای داهر است که به گفته مقامات آتش سوزی کرده و منجر به انفجار مهلک شده است.

 

این کاوشگر تاکنون دست کم 25 نفر را دستگیر کرده است. هنوز نتوانسته است یافته های خود را علنی کند.

 

از زمان اعلام مستعفا ادیب ، نخست وزیر تعیین شده در اواخر سپتامبر ، در میان بن بست تشکیل دولت در این کشور بحران زده ، لبنان دولت تشکیل نداده است.

 

این استعفا تقریباً یک ماه پس از انتصاب ادیب توسط رئیس جمهور برای تشکیل دولت جدید صورت گرفت.

 

لبنان در حال حاضر در بدترین بحران اقتصادی و مالی در تاریخ معاصر خود قرار دارد.

کد خبر 980085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha