برگزاری کارگاه «داستان‌نویسی» در جهرم

نعمت اللهی گفت: کارگاه مقدماتی «داستان‌نویسی» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در کافه کتاب «الف» جهرم برگزار می شود.

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی «داستان نویسی» در شهرستان جهرم، گفت: این کارگاه آموزشی قرار است در 10 جلسه و هفته‌ای یک جلسه برگزار شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم به سر فصل های اختصاص یافته برای این دوره آموزشی اشاره کرد و افزود: در این کارگاه «داستان نویسی» سرفصل هایی همچون عناصر داستان، شگردها، ایده‌یابی و چگونگی اجرای آن‌ها تدریس می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه از دیگر محورهای این کارگاه، زندگی، انسان و روابط انسانی که جوهره‌ همه‌ داستان‌ها است، به شمار می آید، عنوان کرد: آموزش در این دوره آموزشی به صورت کارگاهی است.

 

نعمت اللهی با اشاره به اینکه به برگزاری دوره‌ پیشرفته‌ داستان‌نویسی نیز اشاره کرد و گفت: این دوره بعد از برگزاری دوره مقدماتی برای افرادی که داستان را حرفه‌ای‌تر کار کرده‌اند و همینطور کسانی که دوره‌ مقدماتی را جدی‌تر گرفته‌اند برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه مدرس این دوره «ابوذر قاسمیان» یکی از نویسندگان مطرح جوان کشور است که کتاب لب‌خوانی وی، اثر برگزیده جشنواره مهرگان ادب شد، خاطرنشان کرد: قاسمیان همچنین با داستان «پروانه‌ای در موهای توست» موفق به دریافت جایزه‌ ادبی تبریز و با داستان «نسخه‌پیچ» برنده‌ سوم جایزه‌ معروف بهرام صادقی شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم در پایان با اشاره به اینکه در راستای حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی ظرفیت این دوره بسیار محدود است، تصریح کرد: این کارگاه آموزشی به همت انجمن داستان «شهرزاد» برگزار می شود و علاقمندان تا ۳۰ مهرماه فرصت دارند تا از طریق شماره تماس ۰۹۳۸۲۵۷۵۴۷۱ و یا صفحه اینستاگرام کافه کتاب «الف» در این دوره ثبت‌نام کنند.

کد خبر 980110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha