سه شنبه های تکریم همدان میزبان خانواده شهیدان حمیدی نور است

ناهیدی فرد گفت: سه شنبه های تکریم این هفته همدان میزبان خانواده شهیدان رضا و مرتضی حمیدی نور است.

«حمیدرضا ناهیدی فرد» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: این برنامه با هدف بزرگداشت مقام شهید و  شهادت، اجرا می شود.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با یادآوری این مطلب که شهدا امنیت، مقام و جایگاهی را که امروز در آن هستیم را با رشادت ها و جانفشانی های خود برای ما فراهم کردند، افزود: تکریم و تجلیل خانواده معظم شهدا از برنامه سه شنبه های تکریم است.

 

گفتنی است، رضا حمیدی نور چهارم آبانماه سال 1345 در همدان و در خانواده ای مذهبی و انقلابی به دنیا آمد. پدرش آقا درویشعلي کاسب بازار بود و مغازه امانت فروشی داشت و از این طریق مخارج زندگی خانواده را تامین می کرد.

 

سال 1352 وارد دبستان شد و تحصیلات خود را آغاز کرد و با توجه به هوش و استعداد سرشاری که داشت تا پایان مقطع متوسطه ادامه تحصیل داد و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد.

 

پس از انقلاب و با آغاز جنگ تحمیلی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و لباس سبز پاسداری از وطن را به تن کرد و روانه جبهه های نبرد حق علیه باطل شد.

 

سرانجام پس از سال ها مجاهدت در راه خدا و حضور در عملیات های مختلف، هشتم آبان ماه سال 1365 در منطقه عملیاتی گتوند شوشتر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و به یاران و همرزمان خود پیوست.

 

برادرش مرتضی حمیدی نور نیز دو ماه بعد در منطقه عملیاتی ام الرصاص شربت شهادت نوشید، یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.

 

در قسمتی از وصیتنامه شهید رضا حمیدی نور آمده است: امت دلاور و شهید پرور، شما را به خدا از امام امت پیروی کنید، فرامین و اوامر او را دستور الهی بدانید و با گوش جان پذیرا باشید. مبادا لحظه ای غفلت کنید و امام را فراموش کنید مبادا تحت تاثیر تبلیغات سوء قرار بگیرید و حتی شک و تردیدی در وجوب اطاعت از امام بدل راه بدهید.

 

قدر این نعمت بزرگ الهی را بدانید که خداوند او را در این کشور قرار داد و ابتدا این ملت را بیدار کرد. قدر خودتان را نیز بدانید و بدانید که وظیفه و مسئولیت شما بیشتر است چرا که امام در کشور شماست و در اختیار شما، اما کشورهای دیگر کمتر به امام دسترسی دارند و نیز بدانید که: لئن شکرتم لا زیدنکم و ان کفرتم ان عذابی لشدید (اگر شکر نعمت بجا آورید خداوند بیشتر به شما نعمت میدهید و اگر کفران نعمت کنید همانا عذاب خداوند سخت است) و شکر این نعمت همان اطاعت از اوست .

 

 

کد خبر 980145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha