اجرای سیاست های قوه قضائیه در جریان پرونده های مهریه بالا

فاضلی هریکندی با اشاره به تبیین سیاست های قوه قضائیه در زمینه خانواده گفت: کاهش آمار طلاق و اجرای سیاست های قوه قضائیه در جریان پرونده های مهریه بالا در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حسین فاضلی هریکندی» طی آئین تودیع و معارفه سرپرست محاکم تجدید نظر و معاونت حقوقی دادگستری استان البرز که سه شنبه ۱۵ مهر انجام شد گفت: کاهش آمار طلاق و اجرای سیاست های قوه قضائیه در جریان پرونده های مهریه بالا در دستور کار است.

نماینده عالی ترین مقام قضائی در البرز افزود: اقدامات موثری در مجتمع خانواده کرج که مبدأ طرح های کشوری است صورت گرفته که اجرای سامانه اینترنتی نوبت دهی اجرای احکام و پیگیری شورای تحول و اجرا با همت معاونت فناوری و اطلاعات قوه قضائیه از جمله آن ها است.

وی با اشاره به حضور قضات با تجربه و دارای سوابق علمی روشن دارای تراز قضات دیوان عالی کشور در دادگستری البرز ادامه داد: از دستاوردهای یکساله گذشته راه اندازی ۱۵ شعبه فعال که با تکمیل ساختمان جدید به ۱۹ شعبه رسیدگی افزایش پیدا می کند.

مدیرکل دادگستری البرز بیان کرد: از جمله مشکلات مجتمع دادگاه های خانواده حجم بالای پرونده ها و کمبود کادر قضائی و اداری است که این با برنامه ریزی صورت گرفته نسبت به شناسایی قضات دارای تحصیلات و توانمندی های لازم اقداماتی در حال انجام است.

گفتنی است طی این آئین حجت الاسلام علی اکبر مختاری به عنوان سرپرست جدید دادگاه های خانواده کرج معارفه و از شیرزاد اسدی برای خدماتی که در دادگاه خانواده انجام داده است قدردانی شد و به عنوان سرپرست محاکم حقوقی کرج معارفه شد. 

 

کد خبر 980150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha