چارقد/ فعالیتی متفاوت از فهمای استان مرکزی

این بانوان متدین همچون دوران انقلاب و جنگ تحمیلی که بانوان در پشت جبهه در مساجد به انجام کارهای خدماتی و فرهنگی می پرداختند، در جبهه اعتقادات مشغول به فعالیت شدند و در راه رضای خدا، دوخت ملزمات عفاف و حجاب را آغاز کردند.

خبرگزاری شبستان /اراک:  ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تبیین آن در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که در این روزها شاهد جنگ فرهنگی دشمنان و تبلیغات سو و همه جانبه از سوی دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی هستیم و می‌بینیم که هر روز روش و راهکار جدیدی را برای به انحراف کشاندن نسل جوان و نوجوان بکار می‌گیردند.

 

دشمنان که در جنگ نظامی و ترور ها و کارشکنی ها در طی این چهل سال انقلاب همواره ناکام ماندند، امروز با این جنگ فرهنگی و هجمه نرم  اعتقادات، فرهنگ  و دین ما را نشانه گرفته اند و در صدد به انحراف کشاندن نسل جوان و نوجوان هستند.

 

اما باید بدانند که سربازان ایران اسلامی این بار هم همچون دوران دفاع مقدس که با دست خالی دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی را شکست دادند امروز نیز در جبهه فرهنگی با قوت و قدرت پای کار آمده و بار دیگر توطئه دشمنان را نقش بر آب می کنند.

 

نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان بر کسی پوشیده نیست و این پایگاه های مردمی با فعالیت های خود در بخش های مختلف و برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی به تبیین این فرهنگ می پردازند.

 

در این بین علاوه بر دستگاه ها و ارگان های فرهنگی شاهد فعالیت گستره کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم که با تمام توان در صدد خنثی کردن این توطئه ها هستند و با جذب جوانان و نوجوان به روشنگری می پردازند.

 

در این روزها که شبکه های معاند و گروه های ضد انقلاب در صدد ترویج بی حجابی و بی بند و باری هستند  کانون اسلامی تربیت مسجد انصار اراک با راه اندازی مجموعه فرهنگی با عنوان چارقد به مبارزه با این توطئه ها و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب پرداخته است.

 

در این راستا با حضور در مسجد انصار و کانون اسلامی تربیت از نزدیک با فعالیت این بانوان انقلابی آشنا شده و  گفتگویی با مسئول واحد خواهران کانون اسلامی تربیت و موسسه فرهنگی چارقد داریم.

 

خانم اسدی در رابطه با فعالیت مجموعه فرهنگی چارقد بفرمایید؟

 

 

مجموعه فرهنگی چارقد از سال 92 با تلاش های محمد اسدی مسئول کانون فرهنگی و همسر ایشان با خرید چادرها و مقنعه تولید ملی و فروش با سود کم آغاز کرد و بعد از آن به دلیل استقبال بانوان علاوه بر چادر و مقنعه محصولات عفاف و حجاب را نیز اضافه کرد تا بانوان بتوانند به راحتی این محصولات را تهیه کنند.

 

بعد از آن در سال 96  مرضیه اسدی، مسئول واحد خواهران کانون با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب و استقبال بیشتر بانوان کار خود را با دوخت چادر و مقنعه آغاز کرد و در این راستا5 نفر از بانوان فعال کانون نیز ایشان را همراهی می کردند.

 

این بانوان متدین همچون دوران انقلاب و جنگ تحمیلی که بانوان در پشت جبهه در مساجد به انجام کارهای خدماتی و فرهنگی می پرداختند، در جبهه اعتقادات مشغول به فعالیت شدند و در راه رضای خدا، دوخت ملزمات عفاف و حجاب را آغاز کردند.

 

این محصولات که تمام تولید ملی بود با قیمت مناسب در اختیار افراد قرار می گرفت و همین قیمت مناسب و پارچه مرغوب سبب جذب مشتری از سراسر شهر و استان و حتی کشور برای ما شد.

 

افتتاح فروشگاه عفاف و حجاب با نام چارقد در اراک

 

اسدی از افتتاح فروشگاه عفاف و حجاب در کانون خبر داد و گفت: بعد از اینکه دوخت چادر و مقنعه مورد استقبال بانوان قرار گرفت ما نیز در گوشه ای از کانون فروشگاه کوچکی را دایر کرده و محصولات عفاف و حجاب را به فروش رساندیم.

 

بعد از مدتی به دلیل استقبال گسترده و تبلیغات کلامی که خریداران با استفاده از چادر ها و کیفیت و دوخت پارچه انجام دادند بانوان از نقاط مختلف شهر و حتی استان برای خرید چادر مراجعه می کردند که این مهم بسیار موفقیت این کار فرهنگی را نشان می داد.

 

آموزش دوخت چادر و ملزومات عفاف و حجاب به اعضای کانون

 

این بانوی فعال فرهنگی اضافه کرد: بعد از آن ما نیازمند تعداد بیشتر چادر بودیم چرا که متقاضی از نه تنها استان بلکه استان های همجوار هم داشتیم و این بار علاوه بر چادر مشکی و مقنعه انواع چادر اعم از مشکی و رنگی و دیگر ملزومات عفاف و حجاب هم سفارش داده می شد.

 

برای پاسخگویی به نیاز مخاطبان ما نیز به فکر آموزش این کار به افراد علاقمند شدیم و بعد از آموزش سفارش ها توسط اعضای کانون فی سبیل الله انجام می‌شد و با قیمت مناسب در اختیار مشتری قرار می‌گرفت.

 

بعد از مدتی علاوه بر تقاضای چادر و مقنعه معمولی انواع مدل های چادر نیز از ما درخواست شد که شروع به آموزش در کلاس خیاطی کانون و تهیه آنها نیز کردیم و فروشگاه را با محصولات عفاف و حجاب گسترش دادیم.

 

آموزش به بانوان سرپرست خانوار و تحت پوشش خیریه کانون

 

اسدی به فعالیت موسسه خیریه کانون اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از بانوان سرپرست خانوار و نیازمند تحت پوشش این کانون هستند و از حمایت های مادی و معنوی که با مشارکت خیرین و نمازگزاران انجام می شود بهره مند می شوند.

 

ما در کانون علاوه بر کمک های مادی و معنوی در صدد توانمند سازی این بانوان نیز هستیم و با آموزش دوخت چادر به این بانوان پارچه ها را در اختیار آنان قرار داده و هزینه دوختی که از مشتری گرفته می شود به این عزیزان پرداخت می شود.

 

وی این کار را راهی برای توانمند سازی بانوان نیازمند و خروج آنها از چرخه حمایت دانست و گفت: در حال حاضر برخی از این بانوان با انجام فعالیت هایی از این دست توانمند و از چرخه حمایت کانون خارج شده اند.

 

اجرای طرح چادر ایرانی تقویت تولید ملی در کانون اسلامی تربیت

وی در ادامه بر اهمیت ترویج فرهنگ حجاب و همچنین تقویت تولید ملی تاکید کرد و گفت: ما باید با انجام فعالیت های فرهنگی ثابت کنیم که تحریم ها و توطئه های دشمنان راه به جایی نمی برد و در این راستا با اجرای طرح چادر ایرانی تقویت تولید ملی در این کانون و با استفاده از ظرفیت بانوان فرهیخته وهنرمند عضو کانون اقدام به دولت چادر از پارچه های ایرانی و درجه کردیم.

 

برپایی نمایشگاه های عفاف و حجاب در کانون و همکاری با دیگر نمایشگاه و ارایه محصولات از دیگر فعالیت های این کانون است.

 

این بانوی فعال فرهنگی همچنین به فعالیت در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: گروه تلگرامی چارقد چندین سال است که فعال است و علاوه بر عرضه محصولات عفاف و حجاب به فعالیت های فرهنگی نیز در این گروه پرداخته می شود.

 

وی ادامه داد: علاقه مندان به تهیه چادر و ملزومات عفاف و حجاب می توانند با شماره 09904744273 تماس گرفته و سفارش خود را به ثبت برسانند.

 

 

 اجرای طرح های مختلف ابتکاری به منظور کمک به نیازمندان

 

«محمد اسدی» گفت: کانون فرهنگی هنری اسلامی تربیت تخصصی عفاف و حجاب از کانون های مساجد شهر اراک است که در مسجد انصار اراک به فعالیت می پردازد و از بدو تاسیس تا کنون فعالیت های گسترده فرهنگی، هنری، آموزشی و خیرخواهانه داشته و همواره میزبان اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان بوده است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری اسلامی تربیت، افزود: این کانون فرهنگی علاوه بر فعالیت در حوزه فرهنگی به جذب خیرین و نیکوکاران و کمک به نیازمندان نیز پرداخته و طرح های مختلفی علاوه بر تهیه ملزمات عفاف و حجاب به منظور حمایت از این عزیزان با همدلی و همراهی خیرین و نیکوکاران داشته است.

 

وی اظهار کرد: این کانون فرهنگی در ایام شیوع کرونا ویروس در استان و شهر اراک نیز فعالیت های داشته و با اجرای طرحی ابتکاری به کمک نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا با اجرای طرح کار آفرینی با عنوان عطوفت و مهربانی در کانون اسلامی تربیت شتافته است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: با شیوع کرونا ویروس در کشور و در استان مرکزی بسیاری از افراد به واسطه تعطیلی ها شغل خود را از دست داده و ضررو زیان زیادی را متحمل شدند که کانون اسلامی تربیت با راه اندازی موسسه سبزی پاک کنی به یاری این عزیزان شتافت.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از شیوع بیماری کرونا و مشکلات ناشی از آن افراد زیادی به مسجد مراجعه کرده و درخواست کمک داشتند و همه  آنها افراد آبرومند و متدین بودند، مجموعه کانون و مسجد بر آن شد که با راه اندازی طرح کارآفرینی علاوه بر رفع نیاز این عزیزان اشتغال نیز برای آنان ایجاد کند.

 

اسدی اضافه کرد: در این طرح به همت کمیته بانوان کانون سبزی و صیفی جات تهیه و در اختیار افراد گذاشته می شود و آنها نیز این محصولات را با اصول بهداشتی پاک کرده و خرد می کنند و در اختیار کانون قرار داده و بانوان مسئول در کانون نیز آنها را طبق پروتکل های بهداشتی بسته بندی و به فروش می رسانند و هزینه فروش را به عنوان دست مزد در اختیار افرادی که در این کار شرکت کرده قرار می دهد.

 

اسدی ادامه داد: این طرح علاوه بر کمک به نیازمندان نوعی کارآفرینی محسوب می شود و از تکدی گری و گدا پروری جلوگیری می کند و سبب می شود که افراد نیازمند با تلاش و همت خود نیازهای اولیه خود را برطرف کنند.

 

وی با بیان اینکه این طرح مورد استقبال گسترده قرار گرفته ادامه داد: خیرین و نیکوکاران نیز در این راستا پای کار آمده و در تهیه مواد اولیه با کانون همکاری دارند.

کد خبر 980205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha