ایلام در حوزه فرهنگ و هنر روستا و عشایر مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت

همزمان با روز ملی روستا و عشایر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر روستا و عشایر در استان ایلام و توجه به فرهنگی و هنر بومی تقدیر کرد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «عمران خودآموز» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کسب رتبه برتر در زمینه فعالیت های فرهنگ و هنر روستا و عشایر در بین استان های کشور تقدیر کرد.

 

بر اساس ارزیابی دبیرخانه فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به عنوان یکی از استان های شاخص در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری در روستاها و عشایر  معرفی شده است.

 

این تقدیر نامه امروز به مناسبت ۱۵ مهر روز روستا و عشایر با حضور حجت الاسلام چراغی پور، مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام  به اقای خودآموز اهدا گردید.

بنابر این گزارش در متن تقدیرنامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

تمرکز بر روستا را باید یکی از بخش های اساسی برنامه ریزی دولت قرار داد.( مقام معظم رهبری«مدظله العالی»)

جناب آقای عمران خود آموز

مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام

روستا و روستائیان از دیرباز تاکنون خاستگاه شکل گیری جوامع انسانی بوده و روستانشینان پاک سیرت، نقش بارزی در توازن زندگی بشری در تمامی ابعاد اقتصادی و اجتماعی به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر داشته اند.

در این میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس ماموریت های ذاتی و سازمانی خود نسبت به تعالی و مقاوم سازی فرهنگ و هنر روستا و عشایر وظیفه ای خطیر برعهده دارد.

بر اساس گزارش های واصله از دبیرخانه فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخود لازم می دانم از جناب عالی و همکاران محترم استان ایلام که توجه شایسته ای به این ماموریت مهم داشته اید قدردانی کنم.

از خداوند متعال توفیق و سربلندی روز افزون برایتان خواستارم.

سید عباس صالحی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

گفتنی است، نخستین جشنواره ملی عشایر ایران با عنوان «ایل بانگ»، در رشته‌های مختلف هنری، شعر، صنایع‌دستی، بازی‌های بومی محلی و هنرهای دستی به میزبانی استان ایلام سال گذشته در شهرستان بدره با همکاری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام و اداره کل فهرنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

 

جشنواره ملی ایل‌بانگ اقوام و عشایر ایران زمین، مستند روستای فرهنگی، توجه به شعر و ادب و فرهنگ و هنر بومی و محلی و گسترش و فعالیت باشگاه‌های کتابخوانی در سطح روستاهای استان از جمله برنامه ها و فعالیتهای اجرا شده در حوزه فرهنگ و هنر روستا و عشایر استان ایلام است.

کد خبر 980215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha