اهدای نوشت افزار و بسته های بهداشتی ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره) به دانش آموزان مناطق کم برخوردار+تصاویر

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: پویش های«مشق احسان» و «احسان سلامت» با اهدای نوشت افزار و بسته های بهداشتی و ضدعفونی به دانش آموزان مناطق کم برخوردار در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان،  محمدعلی روح الهی سه شنبه (15 مهر) در مراسم توزیع بسته های لوازم التحریر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این مراسم به جهت قدردانی از همایش ملی مشق احسان و پویش سلامت است.

 

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) درباره فعالیت های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خصوص کمک به افراد کم برخودار بیان کرد: از ابتدای سال 99، متأسفانه علیرغم اینکه با ویروس منحوس کرونا درگیر بودیم اما در ابتدای سال{4 فروردین ماه}، در سیل منطقه رودبارجنوب ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و گروه های جهادی همکار با ستاد از اولین نهادهایی بودند که در منطقه حضور پیدا کردند و توانستیم کمک قابل توجهی به اهالی متضرر آن منطقه داشته باشیم.

 

 

وی دامه داد: از زمانی که درگیر با بحث ویروس منحوس کرونا شدیم، اقدامی که توسط گروه های جهادی ما صورت گرفت این بود با فراخوانی که دبیر گروه های جهادی همکار با ستاد به همکارانشان دادند، تمامی کارگاه هایی که امکان تولید ماسک داشتند، فعال شده و شروع به تولید ماسک و همچنین جاهایی که امکانات بسته بندی مواد ضد عفونی داشتند هم شروع به فعالیت کردند و در نهایت ماسک هایی که تولید شده و مواد ضدعفونی اعم از ضدعفونی محیط و دست بین افرادی که کم برخوردار بودند، توزیع شد.

 

 

روح الهی با بیان اینکه پویش همدلی و احسان درخصوص فرمایشی بود که مقام معظم رهبری اعلام کردند و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تا امروز 3 مرحله پویش همدلی و احسان در کل کشور داشته، خاطر نشان کرد: یک مرحله در ماه مبارک رمضان بود که در استان کرمان 25 هزار بسته معیشتی توزیع کردیم و مرحله دوم پویش همدلی و احسان بود که در استان کرمان 40 هزار بسته پروتئینی توزیع شد؛ در مرحله سوم با مشارکتی که بنیاد احسان و قرارگاه جهادی ستاد با گروه های جهادی، هیئت های مذهبی و ...داشتند، توانستیم 80 هزار پرس غذا گرم را با شرایط کاملاً بهداشتی و رعایت پروتکل ها طبخ و توزیع کنیم.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خصوص توانمندسازی و اشتغال کارهای خوبی انجام داده، در ادامه گفت: قرار بر این است تا پایان سال جاری، 20 هزار طرح اشتغال روستایی در کل کشور انجام شود که از این 20 هزار طرح، سهم استان کرمان هزار و 100 طرح است که توسط گروه های جهادی به پایان می رسد.

 

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بیان کرد: در جلسه ویدئو کنفرانس روز گذشته با رئیس جمهور، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) 150 مدرسه و 100 مرکز بهداشت در کشور افتتاح کرد و قرار است تا پایان سال جاری 50 هزار واحد مسکونی که طی تفاهم نامه ای بین ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده، در کشور ساخته شود.

 

وی افزود: تمامی اقداماتی که ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کشور انجام می دهد به خصوص در بحث محرومیت زدایی که گروه های جهادیِ همکار با ما انصافاً خوب در میدان حاضر شدند، آن چیزی که مقام معظم رهبری فرمودند واقعاً محقق شد و این اقدام خداپسندانه گروه های جهادی بر آمده از دل ملت و کسانی است که قطعاً از مصادیق آیه شریفه «تعاونوا علی البر و التقوی» هستند.

 

 

روح الهی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در ادامه کمک های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به مناطق محروم و افراد کم برخوردار در ابتدای شروع سال تحصیلی مقرر شد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پویش مشق احسان و همچنین پویش احسان سلامت را در کل کشور به اجرا بگذارد.

 

 

وی ادامه داد: در پویش مشق احسان قرار بر این است که لوازم التحریر بین دانش آموزان کم برخوردار توزیع شود و در پویش احسان سلامت با توجه به اینکه استان کرمان از استان هایی است که در وضعیت قرمز بیماری کرونا به سر می برد، قرار بر این شده که همزمان توزیع لوازم التحریر و بسته های بهداشتی بین دانش آموزان انجام شود.

 

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: لازم به ذکر است اقدامی که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این خصوص انجام می دهد با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان ها است که توسط گروه های جهادی همکار با ستاد، افراد مورد هدف شناسایی می شوند و قرار است لوازم بین این افراد توزیع شود.

 

 

وی در خصوص تعداد بسته ها و زمان توزیع گفت: 5 میلیون بسته لوازم التحریر در مرحله اول اجرای این طرح در کل کشور توزیع می شود که سهم استان کرمان از این تعداد، 12 هزار بسته لوازم التحریر است و زمان توزیع هم قبل از شروع سال تحصیلی تا پایان مهر ماه است.

 

روح الهی تأکید کرد: امروز برای اولین بار  در سال تحصیلی جدید لوازم التحریر توزیع می شود اما سال قبل پویش مشق احسان داشتیم و در مجموع از تأسیس بنیاد احسان تا امروز 3 مرحله پویش مشق احسان برگزار شده است.

 

 

یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه بچه های جهادی انصافاً در بحران ها حضور دارند و بدون چشمداشت کار می کنند، ادامه داد: الان شرایط سختی است؛ در خانواده کمیته امداد بیش از 120 هزار خانواده مددجوی کمیته امداد هستند و برای همان 120 هزار خانواده سازوکار و امکانات از نظر نیروی انسانی نمی توانیم کاری بکنیم.

 

 

وی با بیان اینکه حتی بعضی از خیرین از آمریکا{ایرانیان مقیم} کمک می کنند، افزود: با وجود شرایط سختی که در سال 98 پیش آمد، بیش از 154 درصد کمک های مردم نسبت به سال 97 رشد کرد و این نشان می دهد که مردم شرایط سخت را خوب تشخیص می دهند و در شرایط سخت کمک های بیشتری می کنند.

 

 

در این مراسم از مسئول گروه جهادی شهید فرخ یزدان پناه {رضا نژاد محمدی} تقدیر شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 980307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha