جهت‌گیری مجلس یازدهم بر مبنای مطالبات مردم است

کریمی با تاکید بر اینکه جهت‌گیری مجلس بر مبنای مطالبات مردم است، گفت: در دو ماه اخیر تلاش کرده‌ایم جهت‌گیری مصوبات اقتصادی مجلس بر رفع نیازهای اقتصادی و توجه به وضع معیشت جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «علی کریمی فیروزجایی» صبح امروز (15 مهر) در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: نمایندگان مجلس یازدهم مدال افتخار انقلابی‌ترین و قوی‌ترین مجلس بعد از انقلاب را از رهبری دریافت کرده‌اند.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس و رئیس فراکسیون امور عشایری مجلس با تاکید بر اینکه این مدال افتخار اما وظیفه و مسئولیت ما را نیز دوچندان می‌کندف گفت: شرایط بین‌المللی و تحریم‌هایی که بر ملت ما حادث شده شرایط کار را بسیار سخت کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه دولت در سال هشتم خدمت‌رسانی خود قرار دارد، افزود: تجربه نشان داده معمولاً دولت‌ها در سال آخر کار خود طراوت و شادابی فعالیت در سال‌های نخست را ندارند که در این دوره این مسئله بسیار ملموس است.

 

کریمی ادامه داد: هر چند مجلس اهرم‌های نظارتی قوی دارد ولی بنا به محدودیت‌ها و مصلحت‌هایی نمی‌توانیم در ماه‌های پایانی دولت از این اهرم‌ها زیاد استفاده کنیم.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مجلس مبنی بر توجه به وضعیت معیشت مردم اشاره کرد و گفت: در دو ماه اخیر تلاش کرده‌ایم جهت‌گیری مصوبات اقتصادی مجلس بر رفع نیازهای اقتصادی و توجه به وضع معیشت جامعه باشد.

 

وی یکی از این مصوبات مهم مجلس را وضع مالیات بر خانه‌های خالی عنوان کرد و افزود: مصوبه مجلس پیرامون تأمین کالاهای اساسی اقشار نیازمند نیز از دیگر اقدامات مجلس در حوزه اقتصادی است که اکنون در شورای نگهبان قرار دارد.

 

کریمی با تاکید بر اینکه جهت‌گیری مجلس در راستای مطالبات مردم است، بیان کرد: مجلس یازدهم علی‌رغم خواست برخی هیچگاه وارد مسائل حاشیه‌ای نخواهد شد.

 

رئیس فراکسیون امور عشایری مجلس در ادامه عشایر را موتور محرک کشور در حوزه کشاورزی، تولید محصولات دامی و تأمین گوشت قرمز کشور دانست و اظهار کرد: رفع مشکلات جامعه عشایر در سال جهش تولید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که اقداماتی در قالب تخصیص بودجه‌ها، وضع قوانین و مقررات و در قالب برنامه‌های پنج ساله داشته‌ایم.

 

وی در پایان گفت: در برنامه هفتم توسعه که سال آینده مجلس با همکاری دولت وارد تدوین آن خواهد شد مشکلات عشایر  را با جدیت پیگیری می کنیم.

کد خبر 980341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha