مساجد در ترویج روضه‌های خانگی در دوره شیوع کرونا مشارکت دارند

خورسندی با اشاره به فعالیت مثبت مساجد در دوره شیوع کرونا، گفت: مساجد و هیئت‌ها با توزیع پرچم‌های سیاه در ترویج روضه‌‌های خانگی که خانه مداحان اهل بیت (ع) و بسیاری از پیشکسوتان حوزه تبلیغ بارها بر آن تاکید داشته‌ اند، مشارکت کنند.

«مصطی خورسندی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه عملکرد اکثریت مساجد و هیئت های مذهبی در برگزاری مراسم عزاداری در ماه های محرم و صفر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بسیار عالی بود، اظهار کرد: شیعیان در عزاداری شهادت حضرت امام حسین (ع) نشان دادند که عاقلانه رفتار کردن را از مولای شان، حضرت سیدالشهدا (ع) آموخته اند و همیشه طبق قوانین کشور عمل می کنند.

 

این مداح اهل بیت (ع) افزود: مساجد و هیئت ها با استفاده از حیاط و فضای باز توانستند مجالس روضه و عزاداری را به بهترین شکل برگزار کنند و الحمدالله عزاداران نیز دقت خوبی در رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک داشتند.

 

وی اضافه کرد: به نظر می رسد علاوه برای اجرای طرح هر خانه، یک حسینیه، باید هر مغازه و هر خودرویی نیز یک حسینیه باشد که الحمدالله بسیاری از مردم به صورت خودجوش این کار را کردند و مغازه ها و خودروهای خود را در ایام عزاداری شهادت امام حسین (ع) سیاهپوش کردند.

 

خورسندی گفت: وظیفه ما در شرایط کرونا همچون سایر شراط و در وضعیت عادی، اطاعت از مقام معظم رهبری است که نمازگزاران مساجد و هیئتی ها در مقابله با ویروس کرونا و نحوه برگزاری مراسم عزاداری، با عمل به بیانیه های ستاد ملی مقابله با کرونا، در عمل اطاعت خود از ولی فقیه را نشان دادند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه موضوع ترویج روضه های خانگی که خانه مداحان اهل بیت (ع) و  بسیاری از پیشکسوتان حوزه تبلیغ و ذاکری بارها بر آن تاکیده داشته اند در شرایط کرونا بیشتر از گذشته، اهمیت خود را نمایان ساخت، اظهار کرد: مساجد و هیئت ها می توانند با توزیع پرچم های سیاه در رونق این مجالس مشارکت کنند، موضوعی که در دوره شیوع ویروس کرونا بیش از هر زمانی اجرای آن ضروری است.

 

این مداح اهل بیت (ع) در پایان با بیان اینکه بهتر است تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در زمان مناسب تری اعلام شود، گفت: گاهی مساجد و هیئت ها برنامه ریزی لازم را برای برگزاری مجالس انجام می دهند و حتی از سخنران و مداح نیز دعوت می کنند که ناگهان با تصمیم جدیدی از سوی این ستاد روبرو می شوند؛ البته درک می کنیم که تصمیمات این ستاد برای حفظ سلامتی مردم اتخاذ می شود.

کد خبر 980354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha